Ga naar inhoud
  • 0

Handtekeningveld maken


Frank

Vraag

Ik wil een klant een handtekeing laten plaatsen in een handtekenveld door middel van een Bamboo one tekenpad (van Wacom).

Net zoals je bij een koerierdienst tekent op het touch screen van hun handheld.

In een tekstveld gaat dat niet. In een containerveld lukt dat ook niet. Ik kan enkel tekeningen importeren.

Kan dit in Filemaker?

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Alvast bedankt

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee, ik heb hier geen ervaring mee.

 

Ik heb sterk de indruk dat je qua FileMaker toch op de weg van importeren van een bestand moet gaan.

Van het rechtstreeks schrijven in een veld met een tekenpad heb ik nog nooit gehoord.

 

Misschien kan je iets (laten) maken, zodat FileMaker een hulpprogramma opstart zodat je daar de input van het tekenpad kunt doen. Als je dan de input van het tekenpad altijd met een vaste naam en vaste plaats wegschrijft op de harde schijf, en dat je FileMaker die plek, dat bestand, laat importeren.

Zo kun je toch een behoorlijk geautomatiseerde workflow bouwen.

 

Houdt ons hier vooral op de hoogte van je vorderingen, klinkt heel interessant.

Link naar reactie
  • 0

Even verduidelijken.

Ik ben practisch klaar met de DoScript 3 plug-in. Die is in staat om scripts te starten vanuit een web viewer.

De syntax is zowat hetzelfde als bij een gewone DoScript call, je doet echter iets in de stijl van http://localhost:32768/DoScript?file=MijnFile&script=MijnScript&ScriptParameter=mijnScriptParameter.

 

Je kan op die manier web code laten praten met FileMaker, wat tot hiertoe alleen maar kon met plug-ins als Fusion Reactor. Terwijl DoScript gewoon gratis downloadbaar is.

Het kom er dus op neer dat ik het volgende bedoel:

1. zorg dat je die handtekening kan zetten via een "gewone" web pagina, als het maar werkt via de web viewer.