Ga naar inhoud
  • 0

Handtekeningveld maken


Frank

Vraag

Ik wil een klant een handtekeing laten plaatsen in een handtekenveld door middel van een Bamboo one tekenpad (van Wacom).

Net zoals je bij een koerierdienst tekent op het touch screen van hun handheld.

In een tekstveld gaat dat niet. In een containerveld lukt dat ook niet. Ik kan enkel tekeningen importeren.

Kan dit in Filemaker?

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Alvast bedankt

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee, ik heb hier geen ervaring mee.

 

Ik heb sterk de indruk dat je qua FileMaker toch op de weg van importeren van een bestand moet gaan.

Van het rechtstreeks schrijven in een veld met een tekenpad heb ik nog nooit gehoord.

 

Misschien kan je iets (laten) maken, zodat FileMaker een hulpprogramma opstart zodat je daar de input van het tekenpad kunt doen. Als je dan de input van het tekenpad altijd met een vaste naam en vaste plaats wegschrijft op de harde schijf, en dat je FileMaker die plek, dat bestand, laat importeren.

Zo kun je toch een behoorlijk geautomatiseerde workflow bouwen.

 

Houdt ons hier vooral op de hoogte van je vorderingen, klinkt heel interessant.

Link naar reactie
  • 0

Even verduidelijken.

Ik ben practisch klaar met de DoScript 3 plug-in. Die is in staat om scripts te starten vanuit een web viewer.

De syntax is zowat hetzelfde als bij een gewone DoScript call, je doet echter iets in de stijl van http://localhost:32768/DoScript?file=MijnFile&script=MijnScript&ScriptParameter=mijnScriptParameter.

 

Je kan op die manier web code laten praten met FileMaker, wat tot hiertoe alleen maar kon met plug-ins als Fusion Reactor. Terwijl DoScript gewoon gratis downloadbaar is.

Het kom er dus op neer dat ik het volgende bedoel:

1. zorg dat je die handtekening kan zetten via een "gewone" web pagina, als het maar werkt via de web viewer.

2. wil je de data van de handtekening doorgeven aan FileMaker, wacht dan even op de DoScript 3 plug-in.

 

Ikzelf ben zover dat ik voorbeeldjes in mekaar probeer te steken voor de DoScript 3. Kwestie van een beetje duidelijk te maken hoe krachtig dit systeem wel is. Wie geinteresseerd is in een pre-release kan me contacteren via het forum. Wat ik vraag van beta-testers: voorbeelden, voorbeelden en nog eens...

Link naar reactie
  • 0

eehhhmmm... met wat knoeien in Java ben ik er grotendeels uit.

 

Want:

 

Ik heb een simpel JAVA scriptje van Paint gedownload waar heel weinig functionaliteit in zit. De help, de lijnkleur en de stempeltjes die er in zaten, heb ik er uit gegooid.

Blijft over dat er nog maar één knopje in zit, de schoonmaak knop om bij een verknoeide handtekening opnieuw te kunnen beginnen.

 

Het Java script wordt middels de webviewer in de bon getoond. Het JAVA scriptje is niet in staat om een bestand op te slaan.

 

De bon wordt vervolgens in PDF afgedrukt en die importeer ik weer in het containerveld.

Zo heb ik het document ook inclusief handtekening opgeslagen liggen.

 

Met Filemaker verstuur ik de ondertekende bon vervolgens via mail direct naar de afdeling administratie. De PDF is een bijlage, dus alles kant en klaar geregeld.

De Kiosk mode van Filemaker zorgt voor afscherming van de rest van het systeem.

 

't Is nog niet klaar, maar ik verwacht morgen een opdrachtje binnen te slepen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...