Ga naar inhoud
  • 0

Export container field


Seagram

Vraag

Als beginnend filemaker gebruiker heb ik de volgende vraag:

 

In een database heb ik de volgende velden:

MerkId : Type Tekst (Automatische invoerreeks)

MerkNaam: Type Tekst

MerkAfbeelding: Type Container

 

Nu wil ik MerkAfbeelding exporteren naar aparte bestanden, met MerkId als bestandsnaam. Het probleem is echter dat de afbeelding een bitmap of een jpg bestand kan zijn.

De vraag is nu met wat voor script moet ik dit doen?

 

b.v.d. Seagram

Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Maak het volgende scriptje. Zorg ervoor dat je reeds een folder op je bureaublad hebt die "exportfolder" heet.

[mijnTabel] vervang je natuurlijk door de naam van je eigen tabel.

 

Ik gebruik hier een truukje ( zie andere recente post ) waarbij de afbeeldingsinformatie wordt aangesproken als ware het afbeeldingsveld een tekst veld. Verder wordt het volledige pad eerst in een variabele gestoken, en die wordt dan gebruikt als export pad.

 

Ga naar record/verzoek/pagina [Eerste]
Loop
Variabele instellen [$fileName; Waarde: Get ( BureaubladPad ) & "exportfolder/" & mijTabel::MerkID & "." & Let ( temp = Substitute ( mijTabel::MerkAfbeelding ; "." ; ¶ ) ; GetValue ( temp ; ValueCount ( temp ) ) ) ]
Veldinhoud exporteren [ mijnTabel:merkAfbeelding; "$fileName" ]
Ga naar record/verzoek/pagina [Volgende, Afsluiten na laastste]
End Loop

Link naar reactie
  • 0
Als ik dit doe krijg ik telkens de melding "Kan geen container velden exporteren"

Wat doe ik fout?

 

 

-- update: ik kom er net achter dat dit alleen maar kan op de computer waar de foto's zijn toegevoegd, niet als je het bestand kopieert op een andere computer en dan veldinhoud exporteert, dat werkt niet meer.... :-(

 

Dat komt dan weer omdat er blijkbaar in het container veld niets meer dan een verwijzing naar de originele foto is opgeslagen en niet de foto zelf.

Dat is een optie bij het toevoegen: 'only store a reference to the file'

 

rmw

Link naar reactie
  • 0
Als de foto bestaat, al is het maar een reference, dan zal hij wel degelijk exporteren.

 

Zeker, maar als ik het goed lees, wordt de FM file verplaatst.

Als de toevoeging op machine 1 is gedaan, is de verwijzing ook op de mappen/bestanden structuur van die machine gebaseerd.

Het bestand verplaatsen naar machine 2 houdt misschien de verwijzing wel overeind, maar verwijst nergens meer naar....

 

rmw

Link naar reactie
  • 0
...niet als je het bestand kopieert op een andere computer...

 

Dit houdt volgens mij in dat het bestand op een andere machine gaat worden gebruikt.

Verwijzingen opslaan in FM houdt in dat de padnaam wordt bewaard.

Die is op machine 1 oplosbaar, maar zal op machine 2 òf naar niks wijzen òf helemaal niet oplosbaar zijn.

 

Oplossing is natuurlijk om naast het FM bestand ook de map met afbeeldingen over te zetten naar machine 2, waarbij de padnaam identiek blijft.

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...