Ga naar inhoud

2de clarify confituursessie - wanneer en hoeveel personen?


Ik kom naar de meeting bij voorkeur:  

20 leden hebben gestemd

  1. 1. Ik kom naar de meeting bij voorkeur:

    • op een weekdag
      5
    • op een vrijdagavond
      3
    • op een zaterdag
      12


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Even over die Servoy demo.

 

Ik ben eigenlijk van mening dat deze demo niet thuishoort op deze dag, en ik zal uitleggen waarom.

Net zoals een aantal van juliie gebruik ik ook Servoy en ben daar bijzonder enthousiast over. Het is netzoals FMP een fantastisch product. Servoy en FMP zijn allebei uniek, en geschikt voor specifieke situaties / toepassingen, met uiteraard een bepaalde overlap. Het zal voorkomen dat een aantal FMP developers volledig zullen overstappen op Servoy, maar er zullen er ook zijn die FMP gewoon blijven gebruiken, eventueel naast Servoy. Ik behoor (voor als nog) tot de laatste groep. En als ik dan verkies om naar de confiture sessie te komen, dan wil ik ook alleen maar info hebben over FMP. Overigens ben ik van mening dat het omgekeerde ook geldt. De Filemakers onder ons die echt in Servoy geinteresseerd zjn hebben allang het pakket op hun computer staan en bekijken dagelijks het Servoy Forum.

Zij zitten dus niet op een demo te wachten, zij zijn immers al veel verder....

Mischien dat een enkeling nog nooit gehoord heeft van Servoy, welnu, wat let je, ga naar de Servoy site en download het demo pakket!

Ik begrijp dat Jan Alleman zoveel mogelijk zijn product wil promoten en ik hoop van harte dat Servoy een succes zal worden. Gezien het bovenstaande denk ik dat ROI dan ook niet groot zal of zou zijn.

Kortom deze dag behoort mijns inziens volledig in het licht te staan van Filemaker Pro.

Sta ik alleen in deze opvatting?

Link naar reactie
Sta ik alleen in deze opvatting?

 

Nee: je standpunt is duidelijk en de argumenten zinnig en zeer overtuigend. Bovendien weten we allemaal hoe lang een demo duurt en waarom dat meestal tweekeer langer is dan voorzien, dus dat zou een hele hap uit de FileMaker-koek zijn. Anderzijds kan ik me voorstellen dat er belangstelling is voor Servoy vanwege mensen die het wel eens gedemonstreerd willen zien. Misschien kunnen we eens horen hoeveel er in dat geval zijn en die gegevens doorspelen aan Jan. Het zou dan wel eens kunnen dat het de moeite loont voor hem tot in België te komen, waar hij dan een hele dag voor zich alleen zou kunnen uittrekken.

Link naar reactie
Hoeveel komen er nu, en wie zijn dat om verrassingen te voorkomen.

 

Volgende personen hebben reeds met hun bloed getekend dat ze er zullen zijn:

Danny

Stef

Arnoud

jw

Jean

Sanne

dr flash

Peter Wagemans

duckie

AVD

vbaren

De Foemper

 

Voorlopig 12 man dus, een voltallige jury. Indien u wil inschrijven en nog niet op de lijst staat: schnell, schnell!

Ik wacht nog met spanning op de inschrijving van o.a. Murtje...

 

Presentatievoorstellen zijn ook nog steeds welkom.

 

DF

Link naar reactie

Nog net even besproken met de foemper:

 

In een poging om er geen te grote anarchie van te maken:

Wie graag iets over FileMaker wilt brengen is heel erg welkom om dit te doen.

Het enige wat we NIET willen is dat iemand zijn "product" komt laten zien.

 

Dus liefst een jam sessie over technieken, niet over producten.

Zelfs niet de template waar je je CD verzameling mee bijhoudt...

 

Wat bijvoorbeeld wel:

- ik doe nog steeds dingen met lookups, en vertel waarom

- FileMaker cross platform issues

- Optimalisering van FileMaker over een netwerk...

- FileMaker backups: best practices

- ....

 

In deze thread kan je aankondigen dat je iets wil presenteren. De confituur - namiddag is lang genoeg, aarzel niet om even te laten weten dat je mee doet - en dus ook iets presenteert. Er zitten ook absolute beginners bij deze keer, dus eenvoudige dingen mogen/kunnen/moeten ook. Niet te formeel presenteren, we zijn een informeel clubje FileMakeraars, en we willen die gezellige sfeer houden.

Link naar reactie

Even een organisatorische noot voor de dames en heren presentatoren.

 

Het enige wat je hoeft mee te brengen is een laptop (een gewone PC of Mac met FM er op is beschikbaar, maar je eigen laptop is wellicht handiger).

 

De sessie gaat door in ons traininglokaal, d.w.z. er is een projector en whiteboard beschikbaar, en Internetaansluiting voor alle aanwezigen (gewoon in de muur pluggen en je zit op de kabel).

 

DF

Link naar reactie
In deze thread kan je aankondigen dat je iets wil presenteren.

 

Bij deze dan de eerste presentatieaankondiging: de Stef zal zijn techniek presenteren waarbij alles zoveel mogelijk in parameters gestoken wordt.

 

Stef zal hier vast wel een betere omschrijving en geraamde tijdsduur kunnen posten, maar zo kan hij tenminste al niet meer terugkrabbelen. :lol:

 

DF

Link naar reactie

Stef zal hier vast wel een betere omschrijving en geraamde tijdsduur kunnen posten, maar zo kan hij tenminste al niet meer terugkrabbelen. :lol:

DF

 

OK dan. Ik zal het hebben over wat portalfun, navigatietechnieken en vuurspuwen.

Dit alles is mijn nieuw produktje, "SAP" genaamd. :lol:

Tijdsduur: zolang de voorraad strekt, als jullie het beu zijn moogt ge met overrijpe tomaten gooien (wel opletten voor mijn laptop).

 

BTW, Foemp, hebt ge dit jaar een projector die een hogere resolutie dan 800*600 aankan? Is wel nodig om het één en ander te laten zien. 1024 is genoeg.

Link naar reactie

Frank, je bent welkom. Er zijn er meer uit Nederland, en al was je de enige uit Nederland, over Filemaker valt genoeg te babbelen en de drank is bijzaak, maar wel belangrijk want een mens kan niet lang zonder vocht.

 

Verder moeten wij nederlanders ons aanpassen aan onze gastheren en het vlaams eigen maken, maar dat zal toch wel lukken.

 

Maar dan iets anders, nu we de sessie in de middag hebben staan, gaan we aansluitend iets eten of gaan we dan naar huis? In Nederland zou je naar een Chinees restaurant gaan. Heb je ook zoiets in Antwerpen en is daar meer oor na ?

Link naar reactie
In Nederland zou je naar een Chinees restaurant gaan. Heb je ook zoiets in Antwerpen en is daar meer oor na ?

 

Nee, in België zijn er geen Chinese restaurants, zeker niet in Antwerpen :wink::wink::wink::wink::wink: . Bier kennen we trouwens ook niet :wink::wink: .

 

Allez, JW, dit meen je toch niet?! Je hebt er duizenden, in alle prijsklassen, van de eenvoudige eettent tot het vijfsterren palace waar je met een witte Rolls wordt afgehaald en gebracht (ergens tussen Gent en Sint Niklaas)

Link naar reactie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...