Ga naar inhoud
  • 0

Bento


jw

Vraag

Een klant vraagt om Bento-hulp.

Ik denk, wel als Filemaker kenner en Bento is een database van Filemaker, dat moet lukken.

 

Als ontwikkelaar Filemaker weet ik eigenlijk niet goed wat Bento doet en niet doet.

Op de site van Filemaker kan ik geen vergelijk vinden.

Als ik Filemaker bel, dan krijg ik alleen het antwoord dat Bento alleen sigle user is, en dat het niet relationeel is, al hoewel dat het wel is, een beetje dan.

Ik heb de help-lijn van Filemaker maar even gebeld, daar mag je kiezen tussen Eng, Duits, Frans, Italiaans en nog zo iets. Aldaar kon ik mijn vraag wel kwijt, maar geen antwoord.

 

Ik zie dat je tabellen kunt aanmaken in Bento.

Je kan de layout veranderen, alles schuift wel steeds naar boven en naar links.

Je kan in een lijstweergave wel optellingen maken, maar niet met eigen formules.

In portalen ( dan toon je een nadere tabel ) kun je geen optellingen maken.

Je kan Mail koppelen in een adres-kaart, maar je kan geen nieuwe mail aanmaken vanuit de kaart.

Evenzo met iCal events en tasks.

 

En hoe moet je dan zoeken, selecties maken, lijsten afdrukken of etiketten.

Of moet je dan steeds van layout wisselen?

 

Wie kan iets vertellen over Bento tov Filemaker Pro?

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Fred, dank je voor je antwoord.

Ik had je gegeven links al bekeken.

Het gekke is dat Filemaker zelf beide producten op de markt brengt, maar geen goed overzicht geeft in verschillen. Verder, zoals eens door een gebruiker is opgemerkt, bestaat er wel een family-pack, maar die werken niet samen.

En als ik de Bento-hulplijn vraag naar de limits van Bento of een voorbeeld ervan, dan blijkt dat toch niet veel meer te zijn dan de rolodex van vroeger.

 

Voor mij is Bento een pakket dat mooi is afgewertk, en louter geschikt is voor particulier gebruik zoals het bijhouden van je wijnvoorraad op je oude dag of voor het opschrijven van je gereden kilometers.

 

En daarvoor is het inderdaad beperkt en heel simpel.

Link naar reactie
  • 0

SQLLite :? het moet me toch even van het hart.

 

Ik vind fm pro een prachtig en sterk programma. De mogelijkheden die het heden ten dage bied, ook in combinatie met internet, zijn echt wel goed.

Ik vind het dus heel vreemd dat Filemaker zelf met een product op de markt komt dat geen gebruik maakt van Filemaker techniek.

 

Zouden ze er zelf niet zo erg in geloven is dan eigenlijk mijn vraag. Je kunt nu al MySql tabellen gebruiken binnen Filemaker, gaan we binnenkort overstappen naar dit soort databases en moeten al mijn klanten dan weer een nieuwe applicatie laten bouwen omdat ze niet meer kunnen upgraden?

 

Het schept wat mij betreft verwarring en het komt mij niet erg solide over, op zijn minst vindt ik het vreemd.

Link naar reactie
  • 0
SQLLite :? het moet me toch even van het hart.

 

Ik vind fm pro een prachtig en sterk programma. De mogelijkheden die het heden ten dage bied, ook in combinatie met internet, zijn echt wel goed.

Ik vind het dus heel vreemd dat Filemaker zelf met een product op de markt komt dat geen gebruik maakt van Filemaker techniek.

 

Zouden ze er zelf niet zo erg in geloven is dan eigenlijk mijn vraag. Je kunt nu al MySql tabellen gebruiken binnen Filemaker, gaan we binnenkort overstappen naar dit soort databases en moeten al mijn klanten dan weer een nieuwe applicatie laten bouwen omdat ze niet meer kunnen upgraden?

 

Het schept wat mij betreft verwarring en het komt mij niet erg solide over, op zijn minst vindt ik het vreemd.

 

 

Tsjonge, is dat een SQL databaasje die daar onder zit??

 

Lijkt mij inderdaad een teken aan de wand en ondanks de vele inspanningen die het zal gaan kosten lijkt het mij de moeite waard.

Uiteindelijk heeft het mij teveel klanten gekost om zonder SQL in Filemaker aan de slag te moeten gaan.

 

Ik weet het... zo'n verandering kost iets meer moeite dan menigeen vermoeden zal.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...