Bij opstarten op een XP met fmp 9.03 van een multifile-database
verschijnt bij ELKE opening van een file de volgende tekst...:
Filemaker kan geen bestanden samengebruiken omdat een andere gebruiker op deze computer reeds bestanden deelt met Filemaker Pro en moet je dus deze boodschap bij elke file ( > 30 ..) wegtikken !
Zelfs bij desinstallatie van de fmp 9 en de herinstallatie van een fmp 10.0.1 krijg ik dezelfde opmerkingen te slikken.
Vroeger al meegemaakt dat fmp 903 ok was maar fmp 10 niet, hier vertonen beide versie hetzelfde probleem en het toppunt is dat deze database op tientallen andere machines vlot draait (fmp 7, 8,9 en 10 door mekaar op elk denkbaar OS) grrrrrrr !
Ik heb reeds bij de netwerkopties die tcp/Ip "6" toestand afgevinkt, pc heropgestart maar niet helpt.
- Bij Taakbeheer zie op geen enkel ogenblik 2 fmp"s lopen.
- Moet ik fmp 8.5 proberen of een 9 Advanced ???
- Iemand suggereerde (voeger):
"Ik had ook dat probleem. Heb het volgende gedaan.
OS = Vista HomePremium Servicepak 1, FMP 9 Advanced versie 9.03
In het configuratiescherm ga je naar Netwerk en internet ==> Bestandsindeling instellen.
Schakel het delen uit en de foutmelding in FMP komt niet meer voor."
Question
VWin
Beste,
Het is weer van dattem ..
Bij opstarten op een XP met fmp 9.03 van een multifile-database
verschijnt bij ELKE opening van een file de volgende tekst...:
Filemaker kan geen bestanden samengebruiken omdat een andere gebruiker op deze computer reeds bestanden deelt met Filemaker Pro en moet je dus deze boodschap bij elke file ( > 30 ..) wegtikken !
Zelfs bij desinstallatie van de fmp 9 en de herinstallatie van een fmp 10.0.1 krijg ik dezelfde opmerkingen te slikken.
Vroeger al meegemaakt dat fmp 903 ok was maar fmp 10 niet, hier vertonen beide versie hetzelfde probleem en het toppunt is dat deze database op tientallen andere machines vlot draait (fmp 7, 8,9 en 10 door mekaar op elk denkbaar OS) grrrrrrr !
Ik heb reeds bij de netwerkopties die tcp/Ip "6" toestand afgevinkt, pc heropgestart maar niet helpt.
- Bij Taakbeheer zie op geen enkel ogenblik 2 fmp"s lopen.
- Moet ik fmp 8.5 proberen of een 9 Advanced ???
- Iemand suggereerde (voeger):
"Ik had ook dat probleem. Heb het volgende gedaan.
OS = Vista HomePremium Servicepak 1, FMP 9 Advanced versie 9.03
In het configuratiescherm ga je naar Netwerk en internet ==> Bestandsindeling instellen.
Schakel het delen uit en de foutmelding in FMP komt niet meer voor."
Waar vind je die mogelijkheid bij XP ?
24 answers to this question
Recommended Posts