Ga naar inhoud
  • 0

Substitute


Zero55

Vraag

Ik heb hier een veld dat gevuld wordt met een barcode scanner, zo nu en dan verschijnen er "rare" karakters tussen het gescande getal bvb 2012/2à308 ipv 2012/20308... nu ben ik er al een tijdje achter dat het rare karakter overeenkomt met een getal (zie toetsenbord), maar ik zou dus een substitute functie willen maken zodat de rare karakters vervangen worden door de juiste cijfers.

Volgende berekende waarde wil ik aan het veld toevoegen : Substitute(container_id;[“&”;“1”];[“é”;“2”];[“"”;“3”];[“'”;“4”];[“(”;“5”];[“§”;“6”];[“è”;“7”];[“!”;“8”];[“ç”;“9”];[“à”;“0”])

Zou dit kunnen werken of is er een betere manier.

Ander probleem is het teken " vervangen door cijfer 3, hier geeft FM een foutmelding...

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@Peter : is inderdaad de bovenste rij van een Azerty toetsenbord, heb al verschillende instellingen geprobeerd, maar af en toe komt er toch een "raar" karakter voor in de gescande reeks.

Zijn wel low-budget scanners van het met Champ (SG303-07 High Performance CCD Scanner)

Als toevallig de Shift-Lock op het toetsenbord aan staat, dan zijn de gescande karakters ook fout...

Link naar reactie
  • 0

Da's een indicatie dat het scannertje domweg hardware keyboard codes doorgeeft, ervan uitgaand dat iedereen op de wereld QWERTY gebruikt, en nooit de shift lock aanzet.

Een wat duurdere en betere scanner zal niet alleen configureerbaar zijn op dat gebied, maar ook sneller en accurater scannen.

Ik kan je niet onmiddellijk een scanner aanraden, maar kijk hier eens naar: http://www.collectorz.com/movie/faq.php?qid=501

Duidelijk dat sommige scanners wel een AZERTY toetsenbord aankunnen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...