KarelG Posted December 18, 2012 Posted December 18, 2012 Kan iemand helpen bij volgende? Ik vraag me af of ik de data uit een portaal (meerdere lijnen), als tekst kan overzetten naar een ander veld? Bv. Portaallijn 1 – Genie-Z45-serie 100-200 Portaallijn 2 – Genie-Z60-serie 200-300 Wil ik in één veld als; Genie, Z45, serie 100-200, Genie, Z60, serie 200-300, Ik slaag er in om de eerste lijn erin te krijgen, maar niet de tweede (elke lijn is een aparte record in de gelinkte tabel) Dank voor de hulp. Quote
0 hiker Posted December 18, 2012 Posted December 18, 2012 Dit kun je met een loop doen. Ga naar eerste portaalrij, Loop tekstveld instellen met gegevens uit portaalrij, Ga naar volgend record (exit after last) tekstveld instellen met gegevens uit portaalrij (denk erom dat je gegevens toevoegt en niet vervangt) end loop Quote
0 menno Posted December 18, 2012 Posted December 18, 2012 Je kan ook de list-functie gebruiken: List(GerelateerdeTabel::Eenveld) en als je meerdere velden hebt, dan kan je in de gerelateerde tabel eerst een calculatieveld met de gewenste velden geconcateneerd maken en die via de list-functie zoals hiervoor tonen. Je hoeft het dan niet tet scripten. Quote
Question
KarelG
Kan iemand helpen bij volgende?
Ik vraag me af of ik de data uit een portaal (meerdere lijnen), als tekst kan overzetten naar een ander veld?
Bv.
Portaallijn 1 – Genie-Z45-serie 100-200
Portaallijn 2 – Genie-Z60-serie 200-300
Wil ik in één veld als;
Genie, Z45, serie 100-200,
Genie, Z60, serie 200-300,
Ik slaag er in om de eerste lijn erin te krijgen, maar niet de tweede (elke lijn is een aparte record in de gelinkte tabel)
Dank voor de hulp.
2 answers to this question
Recommended Posts