Ga naar inhoud
  • 0

Titel per subresume


Donamd

Vraag

Beste clarifiers, als eerste wil ik iedereen het beste toe te wensen voor het nieuwe jaar.

Graag bedank ik hierbij iedereen die mij in het voorbije jaar prachtig heeft verder geholpen.

 

Om 2013 goed te starten is hier een volgend vraagje :

 

Ik ben wat ervaring aan het opdoen bij het maken van rapporten met lijstweergave en subresume. Op het forum vond ik een voorbeeldje terug dat ik heb kunnen integreren in mijn toepassing.

 

In dit voorbeeld is er een tabel met een veld maanden en uren. De bedoeling is dat in een rapport per maand een detail getoond wordt van de betreffende records en per maand dient er een totaal gemaakt te worden.

 

Dit is me gelukt.

 

Graag zou ik elkappart deel van de resume willen laten voorafgaan van een titel, vb bij het eerste blok Overzicht Maand 1, vervolgens Overzicht Maand 2 en daarna Overzicht Maand 3.

 

Kan U iemand mij hiermee verder helpen. Het voorbeeldje heb ik in bijlage toegevoegd.

 

Alvast bedankt.

subresumeberekening2.fp7

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wil volgende bekomen :

 

In een tabel van uitgaande facturen is een veld met openstaand saldo en een veld of dit vervallen is of niet. Dit laatste veld gebruik ik als splits veld om een subresume mee te maken en een onderscheid te maken bij een rappel brief van vervallen openstaande facturen en van niet vervallen openstaande facturen.

 

In sommige gevallen laat ik intrest berekenen bij de vervallen facturen. In de subresume die de records vooraf gaat heb ik de titels vermeld van de onderstaande kolommen. Bij de vervallen facturen staat bovenaan dus een titelveld bij met tekst Intrest. Bij de niet vervallen velden wordt deze hoofding uiteraard ook vermeld aangezien het gaat om dezelfde subresume maar dan met een ander splitsveld.

 

Ik had gedacht om de tekst Intrest weg te laten bij de niet vervallen facturen aangezien deze hier nooit van toepassing zal zijn.

 

Misschien maak ik het mij te moeilijk, maar tast ook de mogelijkheden af van Filemaker en wil steeds bij leren wat in een andere toepassing misschien meer bruikbaar zou kunnen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Dat is een duidelijk verhaal.

Een oplossing is er ook. Ik heb zelf een veld Factuurstatus (open, herinnering, aanmaning, incasso) waarop ik sorteer. Het veld Factuurstatus is dus het kopje in mijn Subresume.

Voor Intrest kun je een veldje maken en in de Subresume plaatsen. Het veldje blijft leeg als het totaal van de interest 0 is en wordt zichtbaar als het totaal hoger dan 0 is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...