Ga naar inhoud
  • 0

Genereren mail (post) als HTML i.p.v. platte tekst


Max L

Vraag

Hallo. Heeft iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat het genereren van een e-mail (via post) niet met platte tekst, maar met de HTML opmaak welke ik standaard in Outlook gebruik plaats gaat vinden? Bij voorkeur ook met het automatisch laden van de ondertekening, zoals ook gebeurt als ik rechtstreeks in Outlook een nieuwe mail aanmaak.

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het probleem dat je hebt met "Send-mail via smtp" is dat de scriptstap in de header opneemt dat er platte tekst wordt verstuurd. Als je attachment met een html-file zou meesturen dan is dat nog steeds een attachment als dat bij de ontvanger aankomt. Gebruik je "Send-mail via client" en je client is toevallig outlook 2003/2007/2010 dan zal trouwens ook je standaard handtekening niet worden opgenomen (dat is wel gek, want gebruik je bijvoorbeeld thunderbird, dan werkt dat weer wél!?).

 

Ik heb precies ditzelfde probleem bij een klant gehad die persé vanuit Filemaker html-opgemaakte emails wilde versturen, buiten zijn email-client om (reden doet er niet zo toe, maar was wél heel logisch) en ben uiteindelijk op de email-plugin van 360Works terecht gekomen (vanaf $95). (Er bestaat echter ook smtp-it, die ietsje goedkoper is vanaf $65). Als je het geen probleem vindt om wat te knutselen, dan kan je ook van 360Works de scriptmaster-plugin gebruiken. De standaardversie mag je gratis gebruiken, da's ook wel weer leuk.

 

Uit je overige posts lijkt het alsof je erg druk bent met de iPad en als daarvanaf html-opgemaakte mail wilt vesturen, dan werkt de plugin-benadering weer niet. Dan zou je iets kunnen doen in de zin van klaarzetten op de iPad en verwerken op de server of een werkstation ... en dat dan weer met een plugin.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...