Ga naar inhoud
  • 0

Poort open zetten voor IWP


Donamd

Vraag

Graag zou ik mijn toepassing willen bereiken via mijn Ipad vanaf een externe locatie.

Ik heb intussen al wat opgezocht en weet dat ik het IP-adres nodig heb van de locatie waarop de toepassing actief is en dat dit verder aangevuld moet worden met het poortnummer dat hiervoor open gezet is.

 

Voorlopig functioneert dit niet, wellicht moet ik ergens in een firewall nog opgegeven om de poort open te zetten.

 

Standaard steld FM voor poort 80 te gebruiken. Ik ben ook al poort 591 tegen gekomen en poort 8080.

 

Dit is voor mij helemaal nieuw en vraag me of het open stellen van één dezer poorten gevolgen heeft naar de beveiliging van mijn thuiscomputer.

Hoe pak ik dit best aan ?

 

Mijn internetprovider is Belgacom en ik heb ook nog Norman Security Suite op mijn computer staan, waar een Firewall is in voorzien. Mijn computer draait met Windows XP die wellicht ook een ingebouwde Firewall heeft staan.

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Op z'n minst volgende zaken heb je nodig:

- Een vast extern IP adres op je thuislocatie. Heb je een variabel IP adres (zoals in de meeste ISP abonnementen voor thuisgebruikers) dan maak je best gebruik van een service als DynDNS om je variabel extern IP adres te koppelen met een vast hostname die je extern kan gebruiken. Let op: het gaat om het externe IP adres, met een intern IP adres (zoals in de reeksen 192.168.* of 10.0.*) ben je van buitenaf niets, aangezien routers geen verkeer voor deze reekse forwarden buiten het subnet

- Op je router/firewall moet poort 80 (of een andere die je instelt)) openstaan

- Poort 80 (of een andere die je instelt) moet je via de NAT instellingen op je router doorschakelen naar je thuiscomputer

- Je thuiscomputer moet uiteraard ook inkomend netwerkverkeer op poort 80 (of andere die je instelt) accepteren. Kijk de instellingen op de Windows of andere firewall na op je thuiscomputer

Link naar reactie
  • 0

Ik probeer een Vpn verbinding op te zetten, maar ergens lukt er iets niet.

 

Ik denk dat ik op mijn thuis computer de instellingen om VPN toe te laten goed heb ingesteld. Hier ben ik echter ook niet zeker van omdat het nog niet gewerkt heeft.

 

Nu probeer ik via mijn Ipad een verbinding te maken.

Hiervoor heb ik bij Algemeen - Netwerk - Vpn een Vpn configuratie toegevoegd als volgt :

 

Tab gekozen : PPTP

Beschrijving : vb Vpn verbinding

Server : vb XX.XXX.XX.XX op de kruisjes heb ik het Ip - adres ingevuld van mijn thuis computer dat ik opgezocht heb via Google en Welk is mijn IP

Account : Een naam van de gebruiker die op de thuis computer is ingesteld om de Vpn te gebruiken

RSA SecurID : Staat af

Wachtwoord : Het wachtwoord van de gebruiker zoals dit ingesteld is bij de gebruiker op de thuis computer

Coderingsniveau : Automatisch

Stuur alle verkeer : Aan

Proxy : Uit

 

en dan Bewaar

 

Als ik dan Vpn wil aanzetten lukt dit niet en krijg ik de melding 'De PPTP-VPN server reageert niet. Probeer opnieuw verbinding te maken ..."

 

Iemand een idee waar het mis gaat ?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...