Ga naar inhoud
  • 0

Export Functie werkende krijgen (opgelost)


martus

Vraag

Beste,

 

Ik heb zonet een database aangemaakt in Filemaker alwaar contactgegevens kunnen worden ingeplaatst. (Naam, email, firma...)

 

In filemaker heb ik 3 tabellen:

-Menu /Velden: ID. verder niets, (wel uiteindelijk 2 drukknoppen waarmee je naar de contacten kan gaan of naar de firma.)

-Firma /Velden:FirmaID en Firmanaam

-Contacten /Velden: Contact ID, Contactvoornaam, contactachternaam, Contactemailadres, FirmaID, FirmaNaam en Taal

 

Het principe:

In de layout Firma kan je een nieuwe firma aanmaken, en een naam geven.

Onder naam staat een portaal dat verbonden is met de layout contacten. Na het aanmaken van een nieuwe firma is dit portaal leeg, en kan je beginnen met rechtstreeks hierin contacten aan te maken. deze krijg je dan ook automatisch te zien in de layout contacten. gekoppeld aan de firma.

 

Ook heb ik twee export functies om een excell te genereren met alle firma's / contacten in opgelijst. principe is dat de data ergens al een excell bestand word opgeslaan, er opent een outlook venster, en de excell lijst word automatisch als bijlage toegevoegd.

 

1 maal export in de layout firma, daarmee kan ik enkel de gegevens van die specifieke firma exporteren.

1 maal export in de layout contacten, hiermee kan ik volledig mijn klantenbestand exporteren met een overzicht van alle firma's.

 

Dit alles werkt zeer goed!

 

Nu wou ik dit graag gebruiken op een tweede computer alwaar de klanten ontvangen worden. Dus heb ik een .exe gegenereerd.

Opzich werkt deze .exe heel goed op de andere pc, het toevoegen van firma's en contacten....

Echter de export functie werkt hier niet. Ik heb reeds veel gegoogeld, maar geraak er niet aan uit. Heeft iemand hier ervaring mee?

Filemaker is niet geinstalleerd op deze tweede pc, het is ook windows 7 idem als laptop waar het op gemaakt is, en er staat ook outlook op.

De map die ik aanspreek om het bestand tijdelijk op te slaan is C:\temp en deze bestaat op beide computers.

Het enige verschil tussen de beide pc's is de gebruiker die anders is.

 

Alvast bedankt voor jullie tijd.

aangepast door Gast
Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je rechten goed staan, dan ligt het mogelijk aan de paden die je hebt ingesteld. Ik zie dat je de paden:

file:../../../../temp/Export..etc en
file:../../../../Machine/Export..etc

gebruikt. Weet je ook zeker dat de runtime die je hebt gemaakt op hetzelfde niveau staat? Staat de runtime die je hebt gemaakt wel in de Program Files? Als je wat zekerder wilt zijn kan je beter het pad op een andere manier instellen:

Set-Variable: $path1 = "file:" & Get ( SystemDrive ) & "temp/Export..etc" en
Set-Variable: $path2 = "file:" & Get ( SystemDrive ) & "Machines/Export..etc"

Je kan de code natuurlijk nog verder "opleuken", maar dit is de basis en de gebruiker kan de runtime zelfs in een netwerkmap neerzetten en dan nog blijft het pad werken, mits hij ofwel de map "temp", danwel de map "Machines" heeft

 

PS het kan zijn dat je op windows ipv file: beter filewin: kan gebruiken (en op macos filemac) maar da's ff proberen. O.a dat bedoel ik dus met opleuken

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...