Jump to content
  • 0

Records opslaan als pdf en mailen

Barryh

Question

Posted

Goedenavond,

Weet iemand of het mogelijk is als je een script met Records opslaan als Pdf hebt en deze gaat e-mailen er in het veld geadresseerde (dus Aan:) een e-mail adres uit de database wordt gekoppeld?

Bij voorbaat dank,

Barry

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hoi Felix,

Bedankt voor je reactie en excusues dat ik mijn vraag niet goed heb voorgelegd. :D

Ik probeer het wat te verduidelijken. Ik wil graag een rapport als pdf mailen. Als ik de optie opslaan als pdf gebruik dan kun je aanvinken dat je het rapport wil mailen. Tot zover gaat het goed. Echter als Outlook opstart dan wil ik eigenlijk dat bij Aan: een email adres uit mijn database standaard wordt ingevuld. Op dit moment heb ik dat gedeeltelijk ondervangen door in het script op te nemen dat het emailadres wordt gekopieerd en dan hoef je hem alleen te plakken. Maar het zou zoveel mooier zijn als het emailadres standaard ingevuld staat.

Ik snap dat een andere oplossing zou zijn om de optie Post Verzenden te gebruiken maar aangezien ik het programma alleen in FilemakerGo gebruik loop ik dan tegen het probleem aan dat ik geen bijlage kan toevoegen aan het mailtje aangezien ik geen idee heb waar Filemaker het bestand op de Ipad opslaat.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb verwoord en anders hoor ik het uiteraard graag.

Vriendelijke groet,

Barry

• 0
Posted

In bijgaand voorbeeldje wordt er een pdf gegenereerd en in de emailclient klaargezet om te versturen. De PDF wordt in dezelfde directory opgeslagen als waar het fm-bestand staat. Dit werkt op de iPad probleemloos.

Ik heb er nog één issue mee en dat is dat ik het bestand niet gewist kreeg door een leeg veld naar een file met dezelfde naam te exportreren. Dat lukt wel op de desktop, maar niet op de iPad. Iemand een idee?

MailAttachment.fmp12