Ga naar inhoud
  • 0

Records opslaan als pdf en mailen


Barryh

Vraag

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Felix,

Bedankt voor je reactie en excusues dat ik mijn vraag niet goed heb voorgelegd. :D

Ik probeer het wat te verduidelijken. Ik wil graag een rapport als pdf mailen. Als ik de optie opslaan als pdf gebruik dan kun je aanvinken dat je het rapport wil mailen. Tot zover gaat het goed. Echter als Outlook opstart dan wil ik eigenlijk dat bij Aan: een email adres uit mijn database standaard wordt ingevuld. Op dit moment heb ik dat gedeeltelijk ondervangen door in het script op te nemen dat het emailadres wordt gekopieerd en dan hoef je hem alleen te plakken. Maar het zou zoveel mooier zijn als het emailadres standaard ingevuld staat.

Ik snap dat een andere oplossing zou zijn om de optie Post Verzenden te gebruiken maar aangezien ik het programma alleen in FilemakerGo gebruik loop ik dan tegen het probleem aan dat ik geen bijlage kan toevoegen aan het mailtje aangezien ik geen idee heb waar Filemaker het bestand op de Ipad opslaat.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb verwoord en anders hoor ik het uiteraard graag.

Vriendelijke groet,

Barry

Link naar reactie
  • 0

In bijgaand voorbeeldje wordt er een pdf gegenereerd en in de emailclient klaargezet om te versturen. De PDF wordt in dezelfde directory opgeslagen als waar het fm-bestand staat. Dit werkt op de iPad probleemloos.

Ik heb er nog één issue mee en dat is dat ik het bestand niet gewist kreeg door een leeg veld naar een file met dezelfde naam te exportreren. Dat lukt wel op de desktop, maar niet op de iPad. Iemand een idee?

MailAttachment.fmp12

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...