Jump to content
  • 0

IWP Login

Zero55

Question

Posted

Als ik een database open via IWP met een specifieke Account Name en Password, waarom zie ik bij het veld met berekening Get ( AccountNaam ) dan niet de accountnaam waarmee ik ingelogd heb ??

Ook heb ik een relatie gelegd met een ander bestand, maar op de IWP pagina zie ik voor die velden telkens , hoe komt dat ?

Mvg

Zer0

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Is de berekening van het veld met Get ( Accountname ) unstored? Anders wordt de accountnaam van het account bij aanmaak opgeslagen.

En voor wat betreft : is het andere bestand wel voor IWP geactiveerd in extended privileges?

Ik denk maar even hardop...

rmw

• 0
Posted
Ook heb ik een relatie gelegd met een ander bestand, maar op de IWP pagina zie ik voor die velden telkens , hoe komt dat ?

Naast de terecht opmerking ivm de extended privleges, moet je uiteraarid In het andere bestand moet je ook kunnen inloggen met dezelfde accountnaam en paswoord....

In IWP wordt een extra login namelijk niet getriggerd zoals dat wel het geval zou zijn in FileMaker Pro.

• 0
Posted

@rwm : heb dat van die unstored nog eens nagekeken en blijkbaar stond dit verkeerd (terwijl ik er zeker van was dat het goed stond), IWP staat geactiveerd op het andere bestand (ik kijk het vanavond voor de zekerheid toch nog eens na)

@jeroen : dezelfde gebruikers zijn op beide bestanden aangemaakt, is dat voldoende of moet er een script geactiveerd worden dat het bestand effectief opent ?

• 0
Posted

Het specifiek probleem hier ontstaat doordat je van de ene file naar de andere file een referentie maakt op fmnet://file

Als je de simpele file:file notatie gebruikt ( merk op dat FileMaker zélf completeert als je er niet "file:" voorzet ) dan snapt IWP het wel.

De IWP engine heeft dus problemen met externe referenties naar andere bestanden als ze via een netwerk referentie gedefinieerd zijn, zélfs als het IP adres correct is.

• 0
Posted

@Peter : ik heb een zelfde situatie en kom er ook niet uit.

Het is een meerdere file oplossing met referenties die gewoon via file: gaan. Ik hoopte dat jouw fmnet: het probleem zou zijn.

De gebruikers worden geauthenticeerd via het windows domein[external server]. In de FM client kunnen ze de data gewoon zien, maar niet via het web.

Ik heb het account-waarmee ze inloggen maar op [Full Access] gezet, maar ook dit heeft geen resultaat.

Full access heeft toegang via pro en iwp of mag [full access] niet ?

Ik wordt er een beetje gek van !