Ga naar inhoud
  • 0

Internetverbinding op iPad


Philip Van Landuyt

Vraag

Hallo,

 

Ik maak een kleine applicatie op FM Go om emaildressen te verzamelen. Deze adressen moeten in een centraal CMS-systeem terecht women. Dit gebeurt via de web viewer en een GET-statement. Dat werkt goed, zolang je een internet-verbinding hebt. Als je die NIET heat, blijft het script hangen.

 

Is er een mogelijkheid om vooraf te testen dat er een internetverbinding is ? Dan kan ik de records voorlopig lokaal opslaan, en dan later versturen als er terug een werkende verbinding is.

 

Philip.

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik zou net de webviewer gebruiken om dit te testen. met een ajax call proberen een url aan te spreken, je definieert een timeout en als die timeout overschreden wordt kan je via een URL een filemaker script aanroepen, als het lukt roep je een ander FileMaker script aan (of zelfde script met andere parameter).

 

Ik doe dit meestal met jQuery, en dan ziet de code er ongeveer zo uit:

 

$.ajax({
       type: "GET",
       timeout: 30000,
       url: "/some/url",
       error: function(XMLHttpRequest, textStatus, errorThrown) {
               if ( textStatus == "timeout" ) {
                              //roep een FM script aan via URL om timeout mee te geven
               } else {
                              //roep een FM script aan via URL om andere fout (server error bijvoorbeeld)
               }
       },
       success: function(data, textStatus, jqHXR){
               //roep een FM script aan via URL om data of resultaat mee te geven
       }
})             

 

meer info en opties: http://api.jquery.com/jQuery.ajax/

Link naar reactie
  • 0

Hoi Philip, zeker ook de suggestie van Andries bekijken - die is weliswaar een stukje technischer, maar wel de perfect oplossing… eens je het aan de praat hebt natuurlijk.

 

OK Andries, I dare you. Je geeft daar een beetje een halve oplossing en we blijven allemaal hier op ons goesting zitten ( sorry Nederland ).

 

Kan je een werkend voorbeeld posten? Zonder plug-ins, FileMaker 12, bijvoorbeeld iets dat checkt of Clarify beschikbaar is, en dan na 5 seconden beslist of het script X of Y doet, of zo.

Dit voorbeeld wordt dan vereeuwigd als de "Andries Methode".

 

Ik ben zelf aan een project bezig, een plug-in manager die door een extranet site checkt naar folders met plug-ins/versies. Is nogal vervelend als die site niet beschikbaar is, want de timeout is enorm.

Dus je bent niet alleen Philip maar ook mij hier aan onderwijzen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...