Ga naar inhoud
  • 0

streaming/Remote container probleem


hans erik

Vraag

Ik heb bij een klant FileMaker Server Advanced 12 draaien, met o.a. een bestand waarin PDF's worden opgeslagen als Remote Container.

 

Natuurlijk zit de FMSA achter een firewall, maar poort 5003 en 16000 wordt doorgegeven. Ik kan met FileMaker Pro aanloggen, en zie dan de PDF, kan hem downloaden enz.

Maar met IWP lukt het niet: het veld blijft grijs en als ik met de rechter muisknop in Safari 'Show PDF in New Window' kies krijg ik een lokale URL:

 

http://10.0.0.198:16000/Streaming/MainDB/FM-D285D045-4E31-41F9-A802-ACF93975602F.pdf

 

10.0.0.198 is het lokale IP adres, dat lijkt me niet de bedoeling.

 

ik zie iets over het hoofd, maar wat?

 

NB ik maak geen gebruik van SSL.

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat ziet er niet goed uit. FileMaker Server doet geen adres vertaling naar de buitenwereld. De server moet in dat geval zijn buitenste IP adres opgeven in de URL.

Ik heb eens gegoogeld en kwam op dit artikel uit:

http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/10945/~/unable-to-stream-content-from-container-field-in-iwp-after-the-ip-address-of

 

Volgens mij wordt in dit artikel niet over een server achter een firewall gesproken, maar gewoon geduid op het feit dat na deployment IWP niet meer van adres veranderd, als je het IP adres van de server veranderd.

Allemaal nogal simpel van opzet, IWP lijkt niet het beste dat FileMaker ooit gemaakt heeft.

 

Maar misschien kan je hier wel mee spelen. Stel dat je de server opnieuw installeert zoals gesuggereerd door het bovenvermeld artikel, maar alvorens je dat doet, verander je het IP adres naar het buitenste IP adres.

Dan zou je deze bug tot je voordeel kunnen gebruiken. Je geeft 'm daarna het correcte, en als het goed gat, blijft hij stream URLs geven op het buitenste IP adres, wat je denk ik nodig heb.

Wat een gepiel…:-)

Link naar reactie
  • 0

Ja, dit artikel had ik ook al gevonden.

Het is mogelijk dat het IP adres inderdaad is veranderd, omdat ik de server thuis heb geïnstalleerd en ingericht, en bij het configureren van FMSA een 192.168.x.x adres had, en de klant een 10.0.0.x range gebruikt.

 

 

Maar los van het feit dat IWP verder wel werkt: ik heb nog wat getest met een containerveld in een andere tabel, dit keer met foto's. De foto's (JPG) worden WEL doorgegeven, maar zo te zien niet gestreamd, terwijl het veld in de layout wel ingesteld is op streaming. Als ik de foto in een nieuw browser venster toon, is dit de URL:

/fmi/iwp/data.jpg?-containerfield&-recid=5&-field=317(1).38

Dit lijkt me een rechtstreekse verwijziging naar de containerdata. Ook de trage rendering bij een foto van 2 Mbyte wijst erop dat er geen thumbnail wordt gebruikt.

 

Hij doet dus de adresvertaling wel voor gewone rendering (als ik het 'PDF veld' instel op optimized for images verschijnt de thumbnail wel), maar niet voor streaming.

 

Klein detail, groot ongemak.

 

Nota Bene: ik stelde eerder vast dat op sommige lokale Windows PC's de PDF's niet verschijnen als ik deze in een groot venster 'op ware grootte' laat zien. Zou dat dezelfde oorzaak kunnen hebben? Het lijkt er dan meer op dat de streaming server hier en daar een draadje mist.

Hans Erik

Link naar reactie
  • 0

 

Het is mogelijk dat het IP adres inderdaad is veranderd, omdat ik de server thuis heb geïnstalleerd en ingericht, en bij het configureren van FMSA een 192.168.x.x adres had, en de klant een 10.0.0.x range gebruikt.

 

Bedacht net, dat dit natuurlijk geen rol speelt: dan zou het 192.168.x.x. adres in de URL moeten verschijnen en niet het 10.0.0.x adres...

 

 

Het lijkt erop dat de streaming server (is dat niet de Tomcat HTTP server die ook de Admin console bedient?) niet goed wordt aangestuurd en geen seintje krijgt dat ie een ander IP adres moet meesturen of iets dergelijks.

 

Kortom, ik vraag me af of het zinvol is om de hele FMSA opnieuw te installeren., maar ik ga de link die je stuurde bestuderen, alvast bedankt.

 

[edit]

 

By the way: ik heb thuis een bijna identieke FMSA draaien, die precies hetzelfde gedrag vertoont, echter die heeft het IP adres dat ie bij installatie kreeg...

 

 

HE

Link naar reactie
  • 0

Op de FileMaker website stuitte ik op deze issue:

 

10185 'IWP does not display content of PDF and Media files inserted into interactive container fields using the “Insert From URL” script step'

 

Maar dit dateert al van april vorig jaar.

Ik heb op mijn eigen server nu de FMSA vervangen door versie 12.0.4.405, de allernieuwste. Dus eerst een uninstall, de Java cache gecleared, en daarna weer een volledige install.

Alles werkt, behalve de streaming van PDF's via de firewall...

Link naar reactie
  • 0

Alweer een tijdje geleden...

 

Het probleem is inmiddels opgelost.

 

Niet door mij maar door een ontzettend behulpzame Amerikaan die via FileMaker Technet een workaround programmeerde in Javascript.

En het werkt als een tierelier.

 

Ik weet niet of je via deze link bij de discussie cq oplossing komt:

 

https://fmdev.filemaker.com/message/123839#123839

 

 

Hans Erik

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...