Ga naar inhoud
  • 0

Invoerlijsten vanuit excel


mouwen

Vraag

Beste mede Filemakers

 

Ik ben momenteel bezig met het maken van invoerlijsten. Dit is een tijdrovend klusje als je 1300 rijen hebt met 6 kolommen, want nu vul ik deze gegevens handmatig in in het onderdeel "Invoerlijst bewerken". Is er misschien een snellere manier om mijn Excel bestand met gegevens te verwerken als invoerlijst, dat ik dus niet de gegevens over hoef te typen.

 

Zelf heb ik al gekeken of ik een invoerlijst uit een ander bestand kan invoegen, maar dat is me tot op heden nog niet gelukt. Ik zou hier dus graag wat hulp bij hebben.

 

Met vriendelijke groet,

Mouwen

Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Mouwen,

Ik hoop dat ik je goed begrepen heb. Moeten de 6 kolommen 6 aparte invoerlijsten worden met ieder 1300 waarden?

Even los daarvan zou ik proberen om het Excelbestand te importeren naar een FM-tabel (menukeuze 'Bestand/Records importeren/bestand...') en

vervolgens bij de invoertabel kiezen voor 'Waarden gebruiken van veld' en daarbij naar de geïmporteerde tabel verwijzen.

Hoop dat dit helpt.

Rik

Link naar reactie
  • 0

Beste mede Filemakers,

 

Ik heb echter nog geen idee wat jullie specifiek bedoelen. Nu heb ik de gegevens maar gekopieerd en geplakt, maar ik weet zeker dat met dit uitgebreide programma dit gemakkelijker uitgevoerd kan worden. In de bijlage is het excel bestand gesitueerd. Je hebt in dit bestand aan de voorzijde xjes staan met per invoerlijst een kader eromheen geplaatst. De gegevens die erachter staan moeten in die groepering verwerkt worden tot invoerlijsten. Dit handmatig kopieren is en plakken is een tijdrovend klusje

 

alvast bedankt

Excel lijst 2.zip

Link naar reactie
  • 0
Beste mede Filemakers

 

Ik ben momenteel bezig met het maken van invoerlijsten. Dit is een tijdrovend klusje als je 1300 rijen hebt met 6 kolommen, want nu vul ik deze gegevens handmatig in in het onderdeel "Invoerlijst bewerken".

knip

 

Mouwen

Ik ben zo benieuwd naar wat dit gaat worden invoerlijsten 1300 rijen en 6 kolommen importeren? :?:

Link naar reactie
  • 0

Je 2e bestand is inderdaad niet een invoerlijst-achtig iets en zeker niet iets wat ik op die manier zou gebruiken als invoerlijst.

Verdiep je eerst eens in FM kijk vervolgens eens wat You tube filmpjes en probeer eens wat. Het lijkt er op dat je een bestaand excel bestand eigenlijk zonder kennis van zaken "even " wilt omzetten naar een database. Het kan wel maar dan moet je wel iets meer weten ben ik bang. Je wilt eigenlijk je selectie velden van excel volgens mij gebruiken in een database.

Heel grof gezegd zou ik het excel bestand gewoon importeren zodat je database alle juiste waardes heeft. Vervolgens de desbetreffende velden aanpassen naar een invoer mogelijkheid, Dat kan door een relatie naar het veld te maken maar daar is meer over te vinden op het forum.

Komt bij dat in de excel blad "elementen" je ook info mist in Kolom C "=CONCATENATE(A9;#REF!;#REF!;#REF!;B9)"

Als je dit hebt gedaan dan kun je misschien verder met het omzetten van de database naar iets wat je wilt bereiken?

Succes

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...