Jump to content
  • 0

zoeken in portaal ?

Gerard Exis

Question

Posted

Beste mensen,

ik heb het volgende aan de hand:

ik heb in een tabel al mijn gegevens van de artikelen, daar naast een tabel "voorraad transacties" eigenlijk gewoon een standaard iets.

Nu moet ik maandelijks (ivm import) aangifte doen van het verpakkingsgewicht. Op zich lijk mij dit vrij eenvoudig, ik heb dus per artikel ingevoerd (in de tabel artikelen) wat het gewicht is. Vervolgens een layout gemaakt die zoekt in het tabel "voorraad transacties" naar mutaties in de maand die ik in de zoekfunctie dan opgeeft, vervolgens een rekenveldje eraan en klaar, werkte perfect vorige maand althans :D

Nu wil ik deze maand zien en geef in de zoekfunctie dus 03-2014 op , dan worden inderdaad de records opgezocht met een mutatie gedaan in deze maand, echter in de layout wordt de eerste mutatie weergeven, dus in dit geval een mutatie van vorige maand :cry:

Wat doe ik fout ?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

De titel van je post is de hint hier.

Als je zoekt in een portaal, dan zoek je naar records die gegevens hebben in hun portaal die voldoen aan jouw zoekopdracht.

Door die records te zoeken filter je je portaal niet.

Bekijk het eens anders. Ga naar een lay-out van de tabel die je in je portaal ziet. En doe daar de zoekopdracht.

• 0
Posted

Peter, zag je reactie iets te laat, maar inderdaad, het kan zo simpel zijn :oops:

Bedankt voor je uitleg, het nieuwe layout is gemaakt vanuit de tabel "voorraadtransacties", ik neem aan dat je dit bedoel.