Ga naar inhoud
  • 0

Dubbele records vermijden?


marcelboot

Vraag

Hoe kan ik voorkomen dat een klant slechts 1 factuur per dag krijgt? Ik wil dit voor een export Exact zo maken, maar kom er niet uit.

Ik wil datum en klantnummer aan elkaar koppelen als bereken veld en daar houdt het op. Met een selfjoin kwam ik er ook niet uit, maar het moet kunnen lijkt me.

Wie heeft een (gouden) tip?

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zit er niet een andere fout in je factuurpakket? Een klant kan toch altijd meerdere facturen per dag ontvangen? Zolang de factuurnummers maar uniek zijn. Wat je nu wilt afvangen is een fout dat je niet twee keer hetzelfde aan de klant factureert. Maar dat is of een menselijke fout of een fout bij het aanmaken van een factuur met factuurregels. Ik weet niet hoe je werkt, kan dat dus niet bekijken.

Link naar reactie
  • 0
Zit er niet een andere fout in je factuurpakket? Een klant kan toch altijd meerdere facturen per dag ontvangen? Zolang de factuurnummers maar uniek zijn. Wat je nu wilt afvangen is een fout dat je niet twee keer hetzelfde aan de klant factureert. Maar dat is of een menselijke fout of een fout bij het aanmaken van een factuur met factuurregels. Ik weet niet hoe je werkt, kan dat dus niet bekijken.

??

Ik ga er wel vanuit dat elke factuur uniek is als dat niet het geval is houd alles op. Maar een klant kan toch 10 unieke facturen per dag krijgen als je werkt met een vinkje als de factuur gemaakt is?

Je eerste factuur van die dag is gemaakt en er staat een vinkje. Tweede factuur moet worden gemaakt die dag en dat is geen probleem. Je zet geen vinkte per dag maar bij de gemaakte factuur.

Je wilt voorkomen dat je een factuur twee maal maak/ print en opstuur.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...