Jump to content
  • 0

Dubbele records vermijden?

marcelboot

Question

Posted

Hoe kan ik voorkomen dat een klant slechts 1 factuur per dag krijgt? Ik wil dit voor een export Exact zo maken, maar kom er niet uit.

Ik wil datum en klantnummer aan elkaar koppelen als bereken veld en daar houdt het op. Met een selfjoin kwam ik er ook niet uit, maar het moet kunnen lijkt me.

Wie heeft een (gouden) tip?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Felix, ik wil voorkomen dat er dus voor een klant twee keer een factuur wordt aangemaakt. Ik kwam erachter toen de export naar Exact werd gemaakt, dus. De boekhouder was er niet blij mee.

Ik wil dus bij de aanmaak een beveiliging maken voor het twee keer aanmaken van een kwitantie.

• 0
Posted

Pjotter, je zet me op het goede spoor.

Bij verlaten veld wordt een script geactiveerd dat het veld "dubbel" invult. Daar staat een optie unieke waarde voor, dus dan komt de waarschuwing vanzelf op.

Dank voor je tip.

• 0
Posted

Zit er niet een andere fout in je factuurpakket? Een klant kan toch altijd meerdere facturen per dag ontvangen? Zolang de factuurnummers maar uniek zijn. Wat je nu wilt afvangen is een fout dat je niet twee keer hetzelfde aan de klant factureert. Maar dat is of een menselijke fout of een fout bij het aanmaken van een factuur met factuurregels. Ik weet niet hoe je werkt, kan dat dus niet bekijken.

• 0
Posted

Het gaat om een paramedische praktijk en daar komt een patiƫnt echt maar 1 keer per dag. Menselijke fouten sluit ik nu uit, dus is het probleem echt opgelost.

Dank toch voor het meedenken.

• 0
Posted
Zit er niet een andere fout in je factuurpakket? Een klant kan toch altijd meerdere facturen per dag ontvangen? Zolang de factuurnummers maar uniek zijn. Wat je nu wilt afvangen is een fout dat je niet twee keer hetzelfde aan de klant factureert. Maar dat is of een menselijke fout of een fout bij het aanmaken van een factuur met factuurregels. Ik weet niet hoe je werkt, kan dat dus niet bekijken.

??

Ik ga er wel vanuit dat elke factuur uniek is als dat niet het geval is houd alles op. Maar een klant kan toch 10 unieke facturen per dag krijgen als je werkt met een vinkje als de factuur gemaakt is?

Je eerste factuur van die dag is gemaakt en er staat een vinkje. Tweede factuur moet worden gemaakt die dag en dat is geen probleem. Je zet geen vinkte per dag maar bij de gemaakte factuur.

Je wilt voorkomen dat je een factuur twee maal maak/ print en opstuur.