Ga naar inhoud
  • 0

Rare "Hide while printing" bug


ron@dds.nl

Vraag

Hoi allemaal,

 

Ik had een Tabcontrol met twee tabs. Op een van deze tabs stond een portal met velden en een paar knoppen.

Als je de layout print waarop de tab met portal stond, werden de knoppen niet meegeprint, met de "HWP" feature.

Werkte perfect.

Nu heb ik de het tabelement verwijderd en staat de portal direct op de layout.

Tot m'n verbazing willen de knoppen niet verdwijnen tijdens het printen.

Het bizarre is, dat als ik de knop naast de portal plaats werkt alles perfect.

Heb de knoppen al opnieuw aangemaakt, de gehele portal, alles op hide en unhide gezet, etc.

Niets helpt de knoppen willen niet weg van de prints.

 

Iemand enig idee?

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mooi bug Ron! Ik kan hem probleemloos reproduceren op windows en op macos. Het maakt niet uit of een bestand is gemaakt in FM13 of een oudere versie.

 

Structureel zal een knop in een portaal die niet op een tab-element staat bij HWP aan toch worden afgedrukt. Een enkele keer wordt de knop wel verborgen, maar waarom kan ik niet achterhalen. In 80% treedt dit op, da's veel. Ik zal morgen eens bij FM op de site kijken of dat in de known-bugs-list van PhilModJunk staat 8O

Link naar reactie
  • 0

Staat inderdaad in de buglist. En werd hier gemeld.

http://forums.filemaker.com/posts/c75928886e

 

Ik heb het ook met een veld in de portaalrij. Ik wil een teller wel zien maar niet printen. Kan laten verbergen, maar print toch. Noodoplossing: Door zo'n veld of het plaatje van bijv een prullenmand net een of twee punten te laten zakken in de portaalrij, zodat hij op de rand van de portaalrij staat of misschien zelfs een punt erover, toont hij nog wel in blader maar niet meer in print.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt een structurele bug te zijn, zodra je een portal op een tabobject zet, dan werk HWP gewoon niet meer. ik ben er ook tegenaan gelopen en heb het opgelost door HOW (Hide object when) toe te passen. De simpelste methode is door bijvoorbeeld een global-variabele in te stellen: $$printing = 1 vlak voordat je afdrukt en deze daarna weer te legen, maar dan moet je afdrukken dus wél altijd scripten.

HOW.png.14fc2607cd73e9b77c00b1c3c5492e8e.png

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...