Ga naar inhoud
  • 0

Implementatie van iOS Library


DenniSblah

Vraag

Dag iedereen,

 

ik denk dat ik hier zelf al het antwoord op weet, maar ik wil het toch navragen.

Ik heb de vraag gekregen of ik een hardware scanner kan aansturen vanuit FileMaker.

 

In de SDK dat we bij de scanner hebben kan ik met xCode een iOS app maken, zodat we met een software knopje op het scherm de scanner kunnen aansturen (aanzetten) in plaats van de hardware knop te gebruiken op de 'case'.

 

Mijn vraag is: is het mogelijk om in FileMaker GO een knop te maken, dat deze Library welke ik voor xCode heb aan te sturen ? En als dit mogelijk is, hoe kan ik dat het beste aanpakken?

 

Ik hoor het graag!

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zijn meerdere IOS apps die met FM Go samenwerken. Volgens mij communiceren ze via het url protocol.

 

Je kunt in FM Go een script maken wat een andere app aanroept via het url protocol, en die app kan dan weer

informatie terug sturen naar FM Go dmv een url naar FM Go die een script opstart met een x aantal parameters welke verwerkt

kunnen worden in FM.

 

Ik hoop dat je jier wat aan hebt.

 

Groet,

 

Ruben

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ruben,

 

inderdaad kan FileMaker GO de camera aansturen en een barcode fotograferen, maar dit duurt helaas te lang voor onze productie.

De persoon die dit aan mij vraagt wilt graag van de hardware knop af. Ik zal moeten uitzoeken hoe ik filemaker go kan aanroepen vanaf de andere app dat de scanner aanstuurt en de barcode gegevens terug geeft aan filemaker zodat ze verder kunnen.

 

Ik ben er niet blij mee, maar het is niet anders, ze willen het implementeren in een bestaand filemaker project.

Anders had ik alles vanuit xcode gedaan.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Dennis,

 

deze volgende link vind je mogelijk wel handig: http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/5560 daar zie je een voorbeeld van het aansturen van FM-Go via het fmp-protocol. Je kan parameters meegeven als:

fmp://192.168.10.0/database.fmp12?script=registreerbarcode&param=barcodelijst&$variablename=value

. Ik heb zelf nog geen letter in xCode gemaakt, maar dit lijkt redelijk recht-vooruit , want dit heb ik zelf ook wel eens gebruikt met de barcode-app "scanner-go"

 

mvg, Menno

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ruben,

 

Wij hebben een iPod in een hoes op een draadloze blue tooth symbolscanner gemonteerd.

Vervolgens hebben we in filemaker een toetsenbord geprogrammeerd.

Werkt supersnel, direct in filemaker go en je hoeft dus niet te switchen of de keypad van de iPod te gebruiken.

 

We werken er mee in ons magazijn en hebben er inmiddels al 3.

 

Groetjes

 

Karina

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...