martindes Posted November 24, 2014 Posted November 24, 2014 Ik heb een database met teksten die ik naar mijn klanten stuur. Ik zou graag de teksten die verzonden zijn op slot willen zetten. Dit zou ik dan graag meteen met het script willen doen dat ik gebruik om het record op verzonden te zetten. Volgens mij zijn er verschillende mogelijkheden. Heeft iemand een idee? Met vriendelijke dank voor de antwoorden. Quote
0 JanSTP Posted November 24, 2014 Posted November 24, 2014 Beste, Volgens mij kun je dit best zo instellen in de security van je file. Dat is toch de meest veilige manier. Stel bij de PrivilegeSet van je gebruiker de voorwaarde voor het wijzigen van het record zo in dat dat enkel kan als de tekst nog niet verstuurd is. ( zie voorbeeld in screenshot) Nadeel is hier dat het ganse record gelockt is op dat moment. Oplossing daarvoor is dat je eventueel dat tekstveld dan in een 1-to-1 gerelateerde tabel steekt. Een minder veilige manier zou zijn dat je bijvoorbeeld op het tekstveld die niet meer mag gewijzigd worden een script trigger steekt 'onObjectEnter' die kijkt naar de status van verzending. Indien het reeds verzonden is, kan dan 'GoToNextField' doen of 'Commit record'. Groeten, Jan Quote
0 martindes Posted November 24, 2014 Author Posted November 24, 2014 Beste Jan Mijn voorkeur gaat er naar uit dat alles wordt versloten. Er staan nl naast de tekst ook zoekwoorden in, aantallen voor de zoekwoorden etc. Alles moet op slot komen te staan. Quote
0 martindes Posted November 24, 2014 Author Posted November 24, 2014 Oeps. Ik heb nu dus iets verkeerd gedaan en nu kan ik nergens meer bij. Ik heb een Super Admin aangemaakt met alle privileges. En de admin user heb ik aangepast. Hoe kan ik er nu weer inkomen? Quote
0 Felix Posted November 24, 2014 Posted November 24, 2014 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote
0 martindes Posted November 29, 2014 Author Posted November 29, 2014 Dank. Ik heb trouwens voorlopig opgelost door de scripts die ik gebruik een voorwaarde te geven dat ze alleen werken als de tekst nog op bewerking staat. Dit voorkomt in ieder geval dat ik per abuis waarden ga veranderen van records die al klaar zijn. Quote
0 Gem Posted November 29, 2014 Posted November 29, 2014 je maakt een veld aan met name "slot" en geeft dit telkens bij aanmaak de waarde 0. (automatische invoer) Je maakt een button met een scriptje die het slot van 0 naar 1 zet wanneer er op gedrukt werd. Dan maak je een scriptje "on enter layout" dat op zoek gaat naar het veld "slot" in dat record. Indien het veld "slot" op 1 staat is het record gesloten, indien het op 0 staat is het open. Dan geef je elk veld dat je wilt afschermen een "script trigger - on validate" en verwijs je (verleg je de focus) naar een object, bv een stukje tekst of een foto. Dus concreet, Wanneer iemand op een gesloten record komt kan hij/zij alles lezen maar als die een veld probeert aan te passen wordt de focus van het object automatisch verzet naar het stukje tekst of foto waar je naar verwezen hebt. De klant krijgt dus niet de mogelijkheid om iets te wijzigen. Euh, begrijp je me ? Quote
0 pjotter Posted November 30, 2014 Posted November 30, 2014 Deze vraag is al diverse malen voorbij gekomen met diverse voorbeeldjes om mee verder te gaan. Principe is het zoals Gem voorstelt helemaal juist en zeer goed werkbaar. Gebruik eens de zoek functie en dan zie je een paar antwoorden die je vraag duidelijk maken. Is wel vaak een ouder forum maar principe blijft de oplossing gelijk. Succes Quote
Question
martindes
Ik heb een database met teksten die ik naar mijn klanten stuur.
Ik zou graag de teksten die verzonden zijn op slot willen zetten. Dit zou ik dan graag meteen met het script willen doen dat ik gebruik om het record op verzonden te zetten.
Volgens mij zijn er verschillende mogelijkheden.
Heeft iemand een idee?
Met vriendelijke dank voor de antwoorden.
7 answers to this question
Recommended Posts