Ga naar inhoud
  • 0

meerdere tabellen in een database


bonestaak

Vraag

Is het eigenlijk mogelijk om meerdere tabellen in een .fm12 te stoppen?

 

Ik heb dit eerder al eens geprobeerd maar dat lukte niet. Ik heb namelijk een serie databases die aan elkaar gekoppeld zijn op basis van het BPS voorbeeld.

Als ik deze nu vanuit Filemaker 13 pro naar mijn Filemaker server wil uploaden gaat dit goed met de eerste database maar de gekoppelde databases die normaal ook meteen geopend worden worden niet geupload (database moet eerst gesloten worden en dat gaat dus niet). Met dit bps_ systeem heb je altijd een stuk of 4 a 5 databases tegelijk en dat vind ik eigenlijk niet prettig. Hoe kan ik deze in een filemaker bestand onderbrengen?

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Inmiddels lukte het mij om een 2e tabel in mijn filemaker database te kopiëren. Omdat het BPS (even opgezocht en staat gewoon boven mijn database: Business productivity Solution uit meerdere bestanden bestaat en deze allemaal geopend worden raak je al gauw de draad kwijt (en de scripts helpen je daarbij ook nog eens extra in de verwarring). Ik had dus een van de BPS bestanden als basis genomen en daarna een extra layout aangemaakt en vervolgens de 2e database uit de BPS serie genomen en daarvan de layout in delen (je kan namelijk niet in een keer een layout compleet naar een andere database kopiëren) overgezet naar de nieuwe database. En ja hoor dan heb ik een nieuw project met 2 tabellen en 2 layouts waarvan elk layout weer gekoppeld is met een eigen tabel. Hoera...

euhh nee na een paar keer navigeren en opnieuw database openen was ik dus de nieuw aangemaakte layout dus helemaal kwijt. Ik ga maar weer opnieuw beginnen en het nieuwe filemaker bestand een heel nieuwe naam geven.

 

Bij mijn pas gemaakte nieuwe filemaker bestand krijg ik dan:

FileMaker kan geen bestanden samengebruiken omdat een andere gebruiker op deze computer reeds bestanden deelt met behulp van FileMaker Pro.

 

Bijlage 1 voorbeeld van onderdelen uit het BPS solution project.

5a758dd37fc3d_Schermafbeelding2015-01-19om19_13.26kopie.thumb.jpg.ac36f3683774cfe9d6571d32d1ecc40d.jpg

Link naar reactie
  • 0

Om zelf de tabellen en de scripts om te zetten naar 1 database als je tot een paar dagen geleden nog niet wist dat meerdere tabellen standaard in een database kunnen dan zal het erg lastig voor je worden. Je zult je echt moeten verdiepen in FMP en relaties tussen de tabellen. Begin gewoon bij het begin en probeer te begrijpen wat je aan het doen bent. Probeer eerst te leren lopen voor je wilt gaan rennen.

Link naar reactie
  • 0

Nou ik heb voorheen al eens eerder wat samengevoegd, dat lukte ook gewoon, dat was nog in versie 8. Ik heb echter de laatste 2 jaren niets meer met Filemaker gedaan. Ik had sinds ik er de vorige week weer mee was begonnen steeds problemen. Ik had mijn problemen dus gewoon maar gisteren bij Filemaker nederland zelf neergelegd. Blijkt dus gewoon dat mijn versie van Filemaker pro 13.1 eigenlijk alweer te veel verouderd was voor mijn huidige OS 10.10.

Ik heb dus nu de versie 13.4 draaien en.. meeste werkt nu gewoon, technisch gezien alles, alleen het opmaken gaat nog niet helemaal zoals ik het wil (met de kwast de stijl overnemen werkt nog niet). En ja zodra ik weer wat tijd heb ga ik zeker weer even een blik werpen in een geweldig boek dat ik hier heb liggen (jammer genoeg niet in het Nederlands en nog versie 12 maar dat scheelt niet zoveel) Filemaker Pro 12 The Missing Manual. Wel een dik boek maar covert haast alles.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...