Ga naar inhoud
  • 0

Vraag - Antwoord - Rekenfactor


Gustav

Vraag

Ik merk dat ik in mijn vorige post, vragenlijst analyse te wollig en uitgebreid mijn vraag omschreven heb.

Vandaar nogmaals een kortere versie. Ik hoop dat ik zo mijn probleem voor jullie duidelijk genoeg kan uitleggen.

 

Gegeven

Tabel 1 vragenlijst - overzicht van vragen, categorie en vermenigvuldigingsfactor. (120 records).

Een vraag wordt ingedeeld in een categorie en krijgt een vermenigvuldigingsfactor (VF). De waarde van deze factor wordt bepaald door de categorie.

Relevante Veldnamen: TekstVraag, VeldnaamVraag, Categorie, VF.

 

Tabel 2 antwoordenlijst. 120 antwoorden op vragen uit vragenlijst (aantal records = aantal respondenten)

Relevante Veldnamen: VeldnaamVraag. (120)

 

De inhoud van het veld Vragenlijst - VeldnaamVraag, wordt in tabel Antwoordenlijst de veldnaam, waarbij een antwoord wordt opgeslagen

 

Ik wil de inhoud van veld (VeldnaamVraag 1- 120), tabel antwoordenlijst ) vermenigvuldigen met de inhoud van veld VF (tabel Vragenlijst).

 

Maar ..., de veldnaam (LabelVraag) van de tabel antwoordenlijst bepaalt welke vermenigvuldigingsfactor gebruikt wordt.

De vermenigvuldigingsfactor wordt namelijk bepaald door de categorie waarin de vraag ingedeeld is (tabel vragenlijst).

 

Het is natuurlijk handmatig te doen, en per antwoord de vermenigvuldigingsfactor 'hard' te coderen.

Maar mochten enkele vragen in de toekomst in een andere categorie worden ingedeeld, hoop ik dat ik bij een wisseling van categorie de vermenigvuldigingsfactor zich automatisch aanpast.

Daarom is het dus wenselijk dat het label van het antwoord bepalend kan worden voor een berekening.

 

Kan iemand me hier een advies geven hoe dit te doen?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...