Ga naar inhoud
  • 0

stijl van checkbox en radio button


hans erik

Vraag

Weet iemand hoe je de stijl van een checkbox en een radiobutton kunt wijzigen?

Ik ben bezig met het overzetten van een paar honderd layouts van Classic naar een vergelijkbaar theme, gebaseerd op classic. De checkbox en radiobutton van Classic zijn spuuglelijk, en die kan ik wel kopiëren uit een ander theme (zoals Enlightened), maar dan is het toch niet mogelijk om zaken aan te passen als:

- relatieve grootte van het keuzevakje

- kleur, lijndikte, kleur van het kruisje, trasnaparantie etc.

 

Natuurlijk zijn dit allemaal CSS eigenschappen maar FIleMaker is de instelling ervan kennelijk vergeten in te bouwen. Ik heb alle ingebouwde themes geïnspecteerd maar er is er niet één die echt aan mijn wensen voldoet.

 

Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om in de css definitie te duiken, maar als het moet dan moet het, kan iemand mij dan even op weg helpen?

 

HE

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee, het wordt wel degelijk in de css van de thema's vastgelegd. Alleen FileMaker is vergeten om ze 'editable' te maken.

 

Ik denk dat ik maar wacht op FMP14 en hoop dat ze dit dan gefixt hebben.

 

De checkboxes van Classic ziet er inderdaad belegen uit, maar in een thema als 'Warm Blue' 'Trannquil' is er niks op aan te merken. Behalve dan dat ik de omlijning en de grootte van de vakjes zou willen aanpassen.

Hetzelfde geldt ook voor de popup-lijsten enzo. Het meeste kun je aanpassen, maar niet alles.

Link naar reactie
  • 0

Ik wilde ook wat leuker en heb dat opgelost met afbeelding invoegen. Knop van maken die een veld met een waarde vult. Dan met behulp van object verbergen hier een voorwaarde bijvoorbeeld als waarde 1 en een volgende afbeelding als waarde 2 etcetc. Vervolgens veschillende over elkaar heen gelegd. Zo kan je het heel mooi maken maar is wel een klus.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...