Ga naar inhoud
  • 0

Import (XML) dialoog begint voor zichzelf...


bigbadwolf

Vraag

Ik heb nu een vreemd fenomeen met het importeren van xml-bestanden, en het is mij een raadsel hoe het kan.

Als ik een nieuw script aanmaak gaat alles goed. Ik gebruik een variabele om het bestand aan te wijzen en een lokaal bestand als xslt. De import werkt prima. Maar om een mij volstrekt niet duidelijke reden sloopt FileMaker uit zichzelf de importstap. In plaats van mijn variabele wil hij dan ineens een http-request hebben. En terugzetten helpt niet meer. Alleen een nieuwe scriptstap werkt (even).

Opnieuw opzetten in een nieuw bestand werkt ook niet.

 

Iemand die nog een idee heeft?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe heb je je xml-bron aangewezen, is dat een lokaal bestand of een URL? In het volgende voorbeeld: currencies worden automatisch de laatste koersen van een aantal valuta van de ECB binnengehaald (het artikel is te lezen op: valutakoersen).

 

Normaal moet je in de import-stap kiezen voor "xml-bron" en niet voor "bestand" en binnen "xml-bron" kies ofwel voor "hard gecodeerde paden" in "bestand" of "http-verzoek" heb je bron op internet ( http(s)://etc. ) of een "absoluut" bestandspad ( file:///etc. ), dan kan je "berekening" gebruiken. In mijn voorbeeld staat de bron op internet en gebruik ik "berekening" met een variabele. Heb je echter een lokaal bestand op de desktop of in de temp-directory, dan kan je het beste "bestand" gebruiken met filemac:/etc. of filewin:/etc. (dat kan ook met een variabele) Gebruik je een zogenaamd "relatief" pad ,dan moet je ook "bestand" gebruiken (ziet er dan uit als file:etc. en kan ook met een variabele)

Link naar reactie
  • 0

Het bizarre is dat als ik het script maak en laat lopen het allemaal werkt.

Sluit ik de database en open deze opnieuw dan is de dialoog ‘gesloopt’.

 

Het ligt dus niet aan het aanwijzen/definiëren van de bron/xslt, maar het is echt iets in FileMaker. Ik heb het eerder meegemaakt, maar omdat ik niet zo heel vaak moet importeren (exporteren komt meer voor) was het weer weggezakt. Helaas heb ik er nu weer eentje die graag zijn data geïmporteerd wil hebben, en loop ik weer tegen deze bug aan.

 

Dit is het script:

5a758dd3d4443_ScreenShot2015-03-05at21_21_06.png.330e48560e7bf4f15c86f658ed0eab3b.png

Link naar reactie
  • 0

Ja en dat is precies wat ik bedoel:

5a758dd3d731d_Schermafbeelding2015-03-05om21_55_33.png.94a96d88508e6712efa0a7ae8ecf9da8.png

Mijn voorbeeld hier haalt de xml van internet en dan kan de berekening worden gebruikt, maar de xslt staat lokaal dan wordt de waarde bij "bestand" neergezet (ook als je het pad in een variabele hebt). Ik heb jaren geleden exact dezelfde problemen gehad ... ik snap ook niet waarom er 3 plaatsen zijn waar je een pad kan invullen, maar dit is de manier waarop het werkt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...