Ga naar inhoud
  • 0

geheugen tekort ?


Gerard Exis

Vraag

Beste mensen,

 

heb de laatste tijd lekker aan mijn FM database (je) zitten werken, wordt steeds leuker, krijg steeds meer ideeen :mrgreen:

 

Nu loop ik tegen een ander probleem aan, mijn computertje begint te hoesten en te proesten, met andere worden ik ga die bekende "strandbal" teveel naar mijn zin zien.

 

Ik vraag me nu af of er in FM zelf nog iets te "winnen" valt, zoja hoe?

Is het zo dat alle berekeningen in mijn database op de achtergrond actief blijven ? zoja, kan ik dit laten stoppen op het moment dat ik deze niet nodig heb ?

Voor mijn gevoel is de database intussen redelijk uitgebreid, dus als alles op de achtergrond actief blijft dan begrijp ik dat het computertje begint te kreunen :oops:

 

Of moet ik een nieuwe computer met meer geheugen aanschaffen ?

 

Ik werk nu op een MacBook Air met slechts 2GB geheugen (hoop dat ik het goed omschrijf zo) en 1,4 GHz processor.

 

Ik hoop dat er in FM het een en ander is te winnen, de MacBook is intussen ongeveer 5 jaar oud maar ik ben er nog steeds heel blij mee.

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Gerard,

 

Volgens de specs zou 2 gig als minimum moeten werken, maar dan kun je er (nauwelijks) iets naast draaien omdat je anders snel met het geheugen in de klem komt.

Ik heb jarenlang met 4 gig gewerkt en dan heb je al veel meer speelruimte, maar ik zou toch minimaal 8 gig adviseren.

 

Jammer genoeg kun je bij een Air het geheugen niet opwaarderen, het enige wat je kunt doen is uitkijken naar een nieuwe(re) met genoeg geheugen :-(

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik was er al een beetje bang voor.

In dit geval zal het eerdaags een nieuwe worden en inderdaad direct 8Gb. en ook een snelere processor want nadien is aanpassen niet meer mogelijk.

Bij aanschaf van de huidige MacBook Air is mij dit ook eerlijk vertelt door de verkoper, alleen ik had nooit voor mogelijk gehouden dat ik met FM aan de slag zou gaan 8O

 

Ik had alleen de hoop dat in FM het een en ander te regelen zou zijn, zodat ik de aanschaf naar de winter kon verschuiven.

Link naar reactie
  • 0

Felix, ik denk dat je het wel eens bij het rechte eind kan hebben, inderdaad heb ik iedere keer trouw de voorgeschotelde updates gedaan, werd er eerlijk gezegd niet echt vrolijk van. Ik ga jouw advies proberen uit te voeren. Het probleem is dat ik totaal geen verstand van computers en dergelijke heb, en eerlijk gezegd vind ik het allemaal wel goed zolang ik maar FM kan draaien :wink:

 

Intussen de link gebruikt en deze vermeld dat ik geen ongewenste toestanden op mijn computer heb.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...