Jump to content
  • 0

Filemaker Server 14 v2 update

jank

Question

Het lukt me niet om de Update te draaien op mijn Server, ik krijg steeds de melding dat Filemakerserver afgesloten moet zijn om de update te draaien. Uiteraard ben ik daar mee begonnen en de server draait niet maar daarna krijg ik steeds dezelfde melding.

Ook een herstart van de MacMini en daarna weer stopzetten van Filemaker server helpt niet

Iemand een idee ? Of is het een bug in de Update-installer ?

groet

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Bedoel je dat het stopzetten van de server alleen volledig zou gaan via de Terminal ?

Ik heb het intussen opgelost door de serversoftware te verwijderen en een nieuwe versie te installeren, ik vind het wel een minpuntje voor de gebruiksvriendelijkheid :-(

• 0

Als je kijkt naar de handleiding bij de update van FmServer op: http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/15021/ dan kan je daar het volgende lezen

Before running the updater

• Disconnect all clients and close all files.
  • In FileMaker Server Admin Console, stop Web Publishing and the Database Server.
  • Quit FileMaker Server Admin Console and the Start Page, if they are running.

De roodomlijnde schakelaars moet je even uitzetten

Server.thumb.png.9aafaa984cf054339dca63d47d9b0f8d.png

Het commando in de terminal is gewoon om dat allemaal te omzeilen en in één keer alles uit te zetten, want dat komt op hetzelfde neer.

Na één beide varianten te hebben uitgevoerd kan je dan wél een update draaien. Op bijvoorbeeld windows, kan je naar de lijst met "services" en daar FmServer gewoon uitschakelen, maar ook daar heb je de terminal beschikbaar en kan je zeggen

net stop "Filemaker Server"

en dan is FmServer uit.

In ieder geval zal de updater de service nooit stoppen (en zo hoort het ook, zal iedere systeem beheerder zeggen)