Ga naar inhoud
  • 0

FMS12 OSX start probelemen


dudematters

Vraag

Ik heb al een tijdje op OSX Server dat Filemaker Server 12 Advanced gewoon niet wil opstarten als de server herstart wordt. Ik moet telkens FMS opnieuw installeren om het aan de praat te krijgen. Na vele uren zoeken op het internet heb ik nog steeds geen goede oplossing gevonden. Ben ik de enige (Ik heb het op meerdere servers). Alle updates zijn gedraaid, rechten staan goed... ik wordt een beetje radeloos. Dit is de output van de terminal als ik het handmatig probeer op te starten;

 

Last login: Sun Jul 19 10:35:22 on ttys000
server:~ admin$ fmsadmin server start
Error: 10007
server:~ admin$ fmsadmin server stop
fmsadmin: really stop server? (y, n) y
Error: 10502
server:~ admin$ fmsadmin server restart
fmsadmin: really restart server? (y, n) y
Error: -1
server:~ admin$ 

 

Heeft iemand hier een oplossing voor die blijven werkt?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Op welke OSX (server) werk je met FMS12? Op 10.7 en 10.8 werkt het zo te zien zonder problemen, mits je de bij FMS meegeleverde JRE hebt geïnstalleerd.

Op 10.9 moet je updaten naar 12.0.6.

Op 10.10 heb ik het nooit aan de gang gekregen ... installeren lukt daar nog wél, maar de deployment start gewoon niet omdat geen compatible JVM kan worden gevonden.

 

Wat je zou kunnen proberen is de hele fms-applicatie te stoppen en te starten:

sudo launchctl stop com.filemaker.fms

en daarna na enkele minuten weer te starten met:

sudo launchctl start com.filemaker.fms

 

Het zou ook kunnen zijn dat Java bij jou het probleem veroorzaakt en als dat inderdaad het probleem is, dan kan je eens proberen alle java-versies te verwijderen en daarna FMS12 te installeren:

sudo rm -rf /System/Library/Java/JavaVirtualMachines/1.6.0*.jdk
sudo rm -rf /Volumes/Macintosh\ HD/Library/Java/JavaVirtualMachines/jdk1.7.0*.jdk
sudo rm -rf /Volumes/Macintosh\ HD/Library/Java/JavaVirtualMachines/jdk1.8.0*.jdk
sudo rm -rf /Library/Internet\ Plug-Ins/JavaAppletPlugin.plugin/
sudo rm -rf /Library/PreferencePanes/JavaControlPanel.prefPane

Daarna even de mac herstarten en testen met

java -version

dan moet er een error-box verschijnen

Daarna nog eens proberen FMS te installeren ..... als dat dan nog steeds geen soelaas biedt, dan kan je het eens op een volledig "schoon" systeem proberen zoals Felix al zei.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...