Ga naar inhoud

Rondje voor de hele zaak!


Sanne

Aanbevolen berichten

Have you ever wanted to close all files but you don't want to exit the FileMaker Pro application? You try to close each file, but other files keep opening in the background as hidden or minimized.

 

Dat is inderdaad lastig en wat ik nu doe is niet op het sluitvlakje drukken maar ik ghebruik de toetsencominatie "appletje + W" (OSX FM6).

Ik hou de apple ingedrukt en druk meerdere keren direkt achter elkaar op de "W" (Close Window). Dit gaat sneller op het sluitvlakje klikken (Filemaker krijgt de kans niet om ondertussen bestanden weer te openen) en je kan er ook "hidden" windows mee sluiten.

 

Maar ik ben toch wel benieuwd of Sanne iets anders verzon. Ga je het nog verklappen?

Link naar reactie

Er zijn in FMP voor Windows twee (soorten) sluithokjes.

Eentje voor FMP (de buitenste window) en daarbinnen voor de applicaties of files.

Ik ben er al een tijdje uit met die Macs maar volgens mij is het zo dat je als je alle Files sluit je de menubalk (van FMP) alleen maar kan sluiten via een menuopdracht bijvoorbeeld Quit. In Windows kan je dit (helaas) ook doen via een sluithokje.

Ik weet dat er plugins zijn die het buitenste sluithokje vergrendelen.

Link naar reactie

Waarom het zover gaan 'zoeken' ?

 

In de FileMaker box zit toch de "FileMaker Pro Snelzoekkaart" - is de 'nederlandse' naam van dat ding.

Daar staan toch alle 'sneltoetsen' netjes bij mekaar...... :D

 

Of heb ik iets meer gekregen van FM Pro ?? :lol:

 

Neemt niet weg dat de tip van Sanne het prachtig doet....

Link naar reactie

Hmm... mogelijk wel Peter, ben eerder een Win-guy... :lol:

 

Ik refereerde eigenlijk naar

 

de command +W tip heb ik ooit eens van een Australische site geplukt.

 

Op de kaart staat o.a. Ctrl+W en Ctrl+f4 etc....

(of bestaat die kaart niet bij een Mac versie...?? zou me wel verwonderen....

 

Maar voor de rest heb je gelijk.... :wink:

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

De feitelijke tip is eigenlijk, dat de - inderdaad standaard - toetsenbordcombinatie OOK werkt op verborgen vensters.

Voor Windows-gebruikers is deze tip weinig opmerkelijk: zij kennen immers niet het fenomeen "verborgen vensters". Maar als Mac OS-developer heb ik tijden zitten stoeien met verborgen vensters die - eenmaal niet-meer-verborgen - weer andere bestanden openden wanneer je ze probeerde te sluiten.

 

Natuurlijk: in al MIJN toepassingen zit een sluitscript, wat netjes alle tabellen van de toepassing sluit en de applicatie actief houdt. Maar ik werk nogal veel met toepassingen die door andere ontwikkelaars zijn gemaakt. Toepassingen waar ik niet de master van kan aanpassen. En er zijn maar weinig ontwikkelaars die een sluitscript in hun toepassing maken ...

 

Ik heb pas onlangs geleerd dat op een Mac OS de toetsenbordcombinaties ook werken op verborgen vensters. En als dat voor mij nieuw is, dan moet dat nog voor vele andere mensen nieuw zijn. En ik denk dat dat de grootste truuk is: deel je kennis!

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Natuurlijk: in al MIJN toepassingen zit een sluitscript, wat netjes alle tabellen van de toepassing sluit en de applicatie actief houdt.

 

Bravo! Ik vind dat er een gedragscode voor erkende Filemakeraars opgesteld moet worden die het gebruik van 'Quit application' verbiedt :lol: Extreme gevallen uitgezonderd natuurlijk...

 

8O

aangepast door Gast
Link naar reactie
Natuurlijk: in al MIJN toepassingen zit een sluitscript, wat netjes alle tabellen van de toepassing sluit en de applicatie actief houdt.

 

Bravo! Ik vind dat er een gedragscode voor erkende Filemakeraars opgesteld moet worden die het gebruik van 'Quit application' verbiedt :lol: Extreme gevallen uitgezonderd natuurlijk... :wink:

Link naar reactie
Dus snel een paar keer cmd-w (in de volksmond appeltje-w) en je krijgt ze toch allemaal dicht.

 

't Is nog veel mooier: je hoeft niet als een gek op je toetsenbord te stampen (ja, ik werk met systemen van programmeurs die nog niet gehoord hadden van de 50-databases-limit), je kunt de toetsen CMD-W ingedrukt houden! Hoe rielekst is dat!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...