Ga naar inhoud
  • 0

Insert File (not responding)


Infomatics

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik heb bij een klant FM server 11 geupgrade naar FM server 14v2. op een Windows server 2008 machine.

 

Als ik via een client op de zelfde machine met FM 13v9 of op afstand vanaf mijn Mac met 13v5 probeer een jpeg of een png van ca 650 kB in een

container te plaatsen duurt het erg lang, ik breek hem vaak na een kwartier af. Zelfs als de container een global is dan duurt het erg lang.

 

Als ik de database direct in de client open dan gaat het goed, echter via de server niet.

Als ik de database op mijn eigen server zet Mac FM 14v2 dan gaat 'ie ook snel, het lijkt er op dat het met de Windows server 2008 te maken heeft.

 

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? (ik heb bij de installatie wel de poorten 80 en 443 verplaatst naar 14080 en 14443 omdat er nog andere

processen op die server draaien.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ruben van den Boogaard.

Infomatics Software

tel: 06-46 26 59 96

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien een domme vraag hoor, maar heb je de firewall-instellingen in windows aangepast? Dat gebeurt namelijk nooit standaard buij de installatie van FMS op windows, die moet je altijd zelf met de hand instellen ... 80,443,5003 en 16000 of in jouw geval 14080, 14443, 5003 en 16000 met de hand voor TCP ingaand én uitgaand openzetten. Wil je bonjour gebruiken (bestanden vanzelf in het netwerk zien) dan kan je ook 5353 toevoegen aan het lijstje.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Menno,

 

Heb ik niet gedaan, ik had poort 5003 open staan en daarmee kan ik prima op afstand bij de database, zelfs de containers kan ik zien. Als ik naar server console wil gebruik ik remote desktop en ik heb een client op de server om evt bestanden naar de server te uploaden.

 

Trouwens vanaf de client op de server lukt het niet. die zou toch binnen de firewall moeten zitten?

 

Groet, Ruben

Link naar reactie
  • 0

Ook op de server zelf moet je de firewall bewerken, want het is activiteit waarop resticties zitten. Kijk even op: http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/14402/~/ports-used-by-filemaker-server-14en dan zie je dat de webpoorten op alle clients worden gebruikt voor het up- en downloaden van containerdata. Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe het zit met het verplaatsen van 80 resp. 443 naar 14080 resp. 14443 mbt de werking van de transfer van containerdata, want die poorten blijken te worden gebruikt. Hoor graag van je hoe het je hiermee vergaat.

mvg, Menno

 

[edit]ik zie net dat je een alternatieve poort mag opgeven en die wordtdan ook gebruikt voor de transfer van containerdata, maar je moet ze wel openzetten[/edit]

Link naar reactie
  • 0

Hoi Menno,

 

Mijn klant had eerst zijn documenten in SuperContainer staan en die heb ik omgezet naar FileMaker remote secure. Ik verwachte eigenlijk dat ik op afstand

vanaf mijn Mac dan net als met SuperContainer de documenten niet zou kunnen zien, maar dat kan ik wel. (ik heb geen ssl certificaat op de server).

 

Ik heb ook een client FMP 13v9 op de server die ik gebruik om e.e.a. onder Windows te testen, en met die versie gaat het fout. bij het importeren dan hangt 'ie

aangezien die versie fysiek op de zelfde machine zit als de server verwacht ik niet dat de firewall daar problemen mee geeft.

 

Ik heb ondertussen wel vanaf mijn Mac het voor elkaar gekregen om een plaatje te importeren 600kb jpeg in 1:20, dit van buiten het netwerk, dus blijkbaar kan

dat wel, maar het lijkt er op dat de server er heel lang over moet nadenken. Bij FM op de zelfde machine komt 'ie er niet door heen.

 

prettig weekend!

 

Ruben

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...