Freaky Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 Heb een lokale fmfile die via ODBC met een SQLdb op een externe server gelinkt is Werkt perfect Wanneer ik de fmfile nu hoist op een fmserver op nog een andere externe server krijg ik volgende foutmelding : iemand enig idee waar te starten ? Alvast bedankt Quote Link to comment
0 andries Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 64 vs 32 bit denk ik Quote Link to comment
0 Freaky Posted September 10, 2015 Author Share Posted September 10, 2015 Alle 3 de toestellen zijn 64bit stond enkel de 64bit driver op Heb laatste update op alle 3 de toestellen geplaatst volgens de handleiding mogen zowel de 32 als 64 bit geïnstalleerd worden Heb dit dan ook maar gedaan Heeft jammer genoeg hetzelfde probleem Quote Link to comment
0 menno Posted September 10, 2015 Share Posted September 10, 2015 Als je lokale bestanden gebruikt om via ODBC tabellen te benaderen, dan moet een DSN definiëren die overeenkomt met het type programma dat je gebruikt. Voor FileMaker 13 geldt dat dat altijd 32-bits is en voor FileMaker 14 kan je inderdaad kiezen, mits je systeem 64bits is, anders is sowieso 32bits geïnstalleerd. Voor (op fmserver 13/14) gehoste bestanden geldt dat je voor ODBC op die server DSN's in de 64bits odbc-dialoog moet aanmaken en omdat FMS13/14 een 64bits programma is (op windows 2008R2 open je de 64-bits dialoog gewoon in de standaard dialoog van het configuratiescherm, wanneer je daar toch een 32-bits nodig zou hebben, zoals voor bijvoorbeeld FMS11 of omdat je daar een 32-bits client gebruikt, dan moet je C:\Windows\SysWOW64\odbcad32.exe gebruiken om een 32bits dsn aan te maken). Ontwikkel je nu lokaal en het lijkt erop dat jij dat hebt gedaan, dan zal bij het verplaatsen van client naar server, op de server een nieuwe 64bits DSN aan moeten maken en dan vanaf een client in het betreffende Filemaker-bestand de data-source aan moeten passen. Soms gaat het goed wanneer je exact dezelfde naam gebruikt op de server, maar soms moet je hem gewoon opnieuw aanwijzen en wanneer het in werkelijkheid dezelfde database is, dan werkt het gewoon weer. Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted September 12, 2015 Share Posted September 12, 2015 In simpeler taal (sorry voor de verbetering, Menno...): Staat het bestand lokaal, dan moet de driver op de lokale machine geinstalleerd zijn. Staat het bestand op de server, dan zal (sinds versie 11) de ODBC driver op de server geinstalleerd moeten zijn. De ODBC driver op de lokale machine wordt niet gebruikt. Quote Link to comment
0 Freaky Posted September 18, 2015 Author Share Posted September 18, 2015 Drivers allemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd . Alles opnieuw opgestart en klaar !! Bedankt voor de voorzet Quote Link to comment
Question
Freaky
Heb een lokale fmfile die via ODBC met een SQLdb op een externe server gelinkt is
Werkt perfect
Wanneer ik de fmfile nu hoist op een fmserver op nog een andere externe server
krijg ik volgende foutmelding :
iemand enig idee waar te starten ?
Alvast bedankt
5 answers to this question
Recommended Posts