Jump to content
  • 0

fmp protocol werkt niet onder Windows7

hans erik

Question

Ik probeer via een fmp:// link een script te runnen maar onder Windows7 Professional werkt het niet. Krijg een foutmelding dat windows het programma niet heeft gevonden. Daarna volgt nog een melding dat het protocol (het fmp:// protocol) ongeldig is.

Onder MacOSX werkt het wel, de URL etc. is dus OK. Geprobeerd om de invoegtoepassing cq het protocol toe te voegen en aan FileMaker te koppelen, maar dat lukt niet.

Dus: onder Windows>Configuratiescherm>invoertoepassingen voor Browser beheren. Maar er verschijnt een mooie lijst waar FileMaker Pro niet in voorkomt.

en ook niet aan toegevoegd kan worden.

Ben wel ingelogd als Administrator aan Windows 7 en heb FileMaker Pro Advanced 13 netjes geinstalleerd met alles erop en eraan. Ook de beveiligde modus uitgeschakeld, maar dat heeft geen effect.

Iemand een suggestie wat ik moet doen?

[edit] Het heeft natuurlijk te maken met de registratie van het fmp:// protocol onder windows, maar het lijkt erop dat de enige optie is om handmatig de registry aan te passen??! Of is er een fatsoenlijke manier om dit te doen?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Je kan even in de registry van windows kijken met regedit.exe naar de volgende entry:

computer\HKEY_CLASSES_ROOT\FMP\shell\open\command

of die bestaat en zo ja dan moet de inhoud daarvan zijn:

C:\Program Files\FileMaker\FileMaker Pro 13 Advanced\FileMaker Pro Advanced.exe %1

Je kan de entry eventueel zelf toevoegen, maar je kan ook FMPA nog een keer de installer starten en de installatie repareren (ik zou dit laatste proberen).

Een andere mogelijkheid is dat de registry in orde is en dat je de MBS-plug-in hebt geïnstalleerd, dan kan het gebeuren dat het FMP-protocol het niet meer doet, dat heb ik zelf recentelijk gehad. FMPA was al open en vanuit een ander programma werd het FMP-protocol aangeroepen:

FMP://*/myDB.fmp12?script=myScript&param=myParam

en er gebeurde niets. Vervolgens de plug-ins verwijderd en één voor één teruggezet, de MBS ** bleek de boosdoener.

** Het hoeft niet persé de MBS plug-in te zijn geweest, de MBS in combinatie met één van de andere plug-ins is ook heel goed mogelijk, dat heb ik alleen niet meer getest. Ik gebruik structureel de TroiText, TroiFile, TroiDialog, TroiURL, TroiActivator, myFmButlerSQL, 360WorksEmail, 360WorksScribe, 2empowerDeveloperAssistant en BaseElements, in mijn projecten. De MBS gebruik ik eigenlijk niet en toen het weghalen daarvan mijn probleem oploste, heb ik niet verder gekeken.