Ga naar inhoud
  • 0

Script aanpassen


tdesmet

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een script om bij een werkorder, steeds een nieuwe werkorder te maken.

Dit doe ik door een knop op mijn formulier van het huidige record van Werkorder.

 

Probleem is echter dat als ik het vergeet er een probleem is, want dan komt deze niet meer voor in mijn lijst van te plannen werkorders.

Ik zou graag wat hulp willen bij mijn script.

Dit is water gebeurd, als ik de uitvoeringsdatum invul, dan krijgt de werkorder status afgewerkt. ik vul dan nog wat data in zoals werkuren, opmerkingen etc...

Dan klik ik op de knop, waar de script hieronder achter zit.

 

Maar dit is wat ik graag zou willen dat er gebeurd.

Als ik de uitvoeringsdatum invul en de werkorder status afgewerkt heeft, zou ik willen dat er automatisch een nieuw werkorder wordt gemaakt voor deze klant, maar ik wil dat dit op de achtergrond gebeurd, zodat ik in het huidige werkorder kan werken. Of eventueel als popup scherm, zodat mijn huidig scherm actief blijft.

5a758dd4bada1_Schermafbeelding2015-09-18om12_54_13.thumb.png.8ed384b47c152da58b52fcb16f940760.png

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet natuurlijk niet hoe je database verder is opgebouwd maar ik denk dat je anders moet denken? Als je een werkorder aanmaak dan ben je toch klaar? Als je meerder werkorders wilt aanmaken voor 1 karwei zou ik dit anders inrichten? BV door checkboxen te maken waarbij je alles moet afvinken voor alles klaar is? Zolang niet alle vinkjes staan dan blijft de order actief. Zet je vinkje 1 dan wordt er een werkorder gemaakt , vinkje 2 is als je de uren hebt ingevuld , vinkje 3 als je de factuur hebt gemaakt enz enz. Door met een filter of portaal te werken kun je op die manier diverse statussen van de order overzichtelijk maken. Ik denk dan aan een portaal waar je alle facturen nog met maken, een portaal waar je alle uren nog van moet invullen van de orders. Je kunt op die manier veel duidelijk maken en overzichtelijk.

Link naar reactie
  • 0

Die vinkjes zijn niet echt nodig.

Het belangrijkste is de uitvoeringsdatum.

Want die datum is bepalend voor de volgende onderhoudsbeurt.

Elke klant heeft een ander verbruik, dit staat vast in een veld, als de datum afgewerkt is ingevuld, gaat de database de berekening maken van de uitvoeringsdatum + aantal dagen vermeld in het verbruiksveld. Dus op zich is de opbouw goed, maar wil ik dus een automatische aanmaak van een record, maar dan op de achtergrond of popup zodat ik die kan wegklikken.

 

Ik zal eens proberen via de trigger functie.

alvast bedankt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...