Spring naar bijdragen
  • 0
Banach

Admin Console geeft geen respons

Vraag

Bij twee verschillende servers hetzelfde probleem: FMS 13, admin console. Openen en dan zie je de statuspagina. Klik je op een functie in de navigatiebalk aan de linkerkant, b.v. voor clients. dan verschijnt rechts een rood tandwieltje dat overigens niet beweegt en gebeurt er verder helemaal niets meer. Alleen door af te breken en opnieuw kontakt te maken kun je weer de statuspagina oproepen. Herkent iemand dit? Oh ja, Windows server 2012.

Deel dit bericht


Link naar bericht

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat de Admin Console een beetje brak is heb ik helaas ook in de praktijk ervaren. Gaat erg vaak onderuit (niet alleen onder Windows).

Wat bij mij meestal werkt is via de command line de Admin Server herstarten, dan werkt hij weer een poosje.

Deel dit bericht


Link naar bericht
  • 0

Dank voor je reactie. Klopt het dat jouw oplossing alleen vanaf de server zelf gaat werken? Vandaag weer ergens anders gezien dat het vanaf de server zelf redelijk goed werkt maar bijzonder traag vanaf een andere machine in hetzelfde netwerk/ Deze keer nota bene met FMS 14v2. Je zou haast denken dat er nog een extra poortje open moet staan, danwel dat 1 van de poorten naast TCP ook UDP moet doorlaten. Ik weet het niet hoor maar het lijkt dus simpelweg een verbindingsprobleem.

Deel dit bericht


Link naar bericht
  • 0

Ik kan in mijn geval zonder problemen bij de server zelf (een MacMini), omdat deze op kantoor staat. Dus het herstarten van de Admin Server doe ik rechtstreeks op de server. Dat laatste moet je ook wel, het is een server proces. Dus je kunt het wel van afstand, maar dan moet je wel via een terminal inloggen op de server.

De andere server die we gebruiken wordt gehost, dus daar kan ik op dat niveau niet bij. In dat geval geeft ik de beheerder een berichtje dat hij onderuit is gegaan.

 

In beide gevallen draaien we overigens nog FM Server 13, maar ik begrijp inmiddels dat 14 ook niet zonder problemen is.

Deel dit bericht


Link naar bericht
  • 0

Klopt.

 

Echter i.t.t. jouw ervaringen heb ik (nog) geen problemen onder OSX geconstateerd. Het gaat hier alleen om Windows machines. En ook daar geldt dat het niet overal een probleem is. Ik kan er niet echt de vinger achter krijgen. Citrix is in ieder geval wel een probleem. Bij het wisselen van pagina's krijg je al direct rechtsboven een tandwieltje met een rode achtergrond te zien. Je hoopt dat het geel wordt wat wil zeggen dat er uiteindelijk wel wat zal gaan geberuen. Vaak blijft het echter rood en draait ook niet meer. Dan zit de hele boel vast. Met FireFox haal ik betere resultaten maar bij diverse van mijn klanten mag alleen IE gebruikt worden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
  • 0

Aangezien WebDirect ook niet blij wordt van Internet Explorer ouder dan versie 11.x kan ik me voorstellen dat de Admin Console daar ook niet zo blij van wordt.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...