NvD Posted October 1, 2015 Posted October 1, 2015 Beste mensen, Pas op met deze update naar EL Captain want ik en vele anderen zijn alle emails kwijt uit de inbox, send box en prullenmand. Met dank aan Apple. Groet Nico Quote
bigbadwolf Posted October 1, 2015 Posted October 1, 2015 Alvast dank voor de waarschuwing. Met de upgrade naar Yosemite nog in gedachten was ik nog even niet van plan als kop-van-jut vooraan te gaan staan met de upgrade. Eerst maar even de kat uit de boom kijken. Quote
Banach Posted October 1, 2015 Posted October 1, 2015 Ik zie geen meldingen van deze problematiek op de NL apple fora. Daar zou dit toch wel snel opgepikt zijn, niet? Weet je dan zeker dat dit een algeheel probleem is van 10.11 of alleen iets dat onder zeer specifieke omstandigheden optreedt. Een backup maken vóórdat je gaat updaten is trouwens nimmer een overbodige luxe, dus maak een backup, ga updaten en kijk of je dit probleem kunt reproduceren. Een probleem dat overigens niets met FM maar alleen met Apple Mail te maken heeft denk ik zo. Quote
NvD Posted October 8, 2015 Author Posted October 8, 2015 Hier is een link van een forum wat ook klaagt over verwijderde emails en andere problemen. http://genius.appletips.nl/discussion/2141/emails-kwijt-na-update-naar-el-capitan gr., nico Quote
Banach Posted October 8, 2015 Posted October 8, 2015 Klopt. En de oplossing staat er ook bij; postbussen rebuilden. Quote
NvD Posted October 9, 2015 Author Posted October 9, 2015 Rebuilden lukt niet als het echt weg is. En het is weg, alleen 2 nieuwe binnenkomende emails. Quote
Banach Posted October 9, 2015 Posted October 9, 2015 De V2 map terugzetten van je backup en dan rebuilden is zomaar een suggestie. Maar dit is geen Apple forum Wanneer rebuilden bij veel mensen wél de oplossing is wil het m.i. zeggen dat er sowieso al een fout in de mailbestanden zit. Dus al voordat je bent gaan updaten. Dat er problemen zijn met El Capitan wil ik niet ontkennen maar daar zijn andere fora voor. Quote
Recommended Posts