Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker portal filter


JoostSPeetjens

Vraag

Hallo allen,

 

Ik ben bezig met een filemaker oplossing te maken als administratie pakket. Nou moet ik belkosten weergeven en ben ik op zoek naar een oplossing voor mij filter probleem. Om het probleem uit te leggen zal ik een voorbeeld geven.

 

naam, inkoop, verkoop, verkeersklasse, type,

henk, €1,34, €1,18, Internationaal, sms,

jan, €1,12, €2,24, Internationaal, bellen,

henk, €3,28, €6,28, binnenland, bellen,

henk, €2,18, €5,18, binnenland, Bellen,

henk, €4,18, €12,20, binnenland, bellen,

Jan, €2,24, €3,36, Internationaal, Bellen,

 

Dit is een voorbeeld van hoe mijn gegevens eruit zien. Nou wil ik de kosten van inkoop en verkoop met een simpele berekening bij elkaar optellen en wil ik dit onderscheiden op de verkeersklasse en de type. Het resultaat dat ik wil hebben is als volgt:

 

Henk €1,34 €1,18 internationaal sms

Henk €9,64 €23,66 binnenland bellen

Jan €3,36 €5,60 internationaal bellen

 

Ik heb veel dingen geprobeerd van portalen tot query's op de database. Ik ben ten einde raad en hoop dat iemand hier raad weet.

Met vriendelijk groet,

 

Joost

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik neem aan dat je gegevens wel in verschillende velden staan?

Je kunt al een heel eind komen door extra velden toe te voegen die filteren (patroonvergelijk) op de verkeerklasse.

 

In lay-outonderdelen (subsummaries) kun je dan totaalvelden gebruiken voor de verschillende verkeerstklasses/typen, etc.

 

Hetgeen je vraagt is nog vrij abstract...

Link naar reactie
  • 0

Het zijn inderdaad verschillende velden. Subsummaries heb ik geprobeerd dit geeft echter geen oplossing want de summary fields moeten gefilterd worden op verkeersklasse en op type. Zo moet ik alle kosten optellen van Type A met verkeersklasse 1 en dit kunnen weergeven in de lay-out. Deze solution bestaat uit ongeveer 50.000 records en hieruit moet dus gefilterd worden welk type het is en dan welk verkeersklasse indien het type en verkeersklasse overeenkomen moet de applicatie het bij elkaar optellen. Op dit moment heb ik een summary field in portaal staan waarin het portaal wordt gefilterd op type en verkeesklasse. portaal 1 is type bellen verkeersklasse 1 etc. Maar bij deze oplossing laat het portaal nog steeds alle velden zien met het type verkeersklasse en de summary die bij elk veld met dezelfde filtervoorwaarde hetzelfde is. De portalen heb ik op een maximale grote gezet van 1 rij waardoor ze het goede antwoord geven maar op deze manier moet ik dan 9 portalen hebben voor het ene type en 5 voor het ander. Nu wordt de applicatie ook zeer traag doordat er veel portalen in een layout staan. Heeft iemand hier nog een oplossing voor of een diepere uitleg op de subsummaries hoe ik deze op de juiste manier kan toepassen?

 

Thanks

Link naar reactie
  • 0

Dus als ik het goed begrijp wil je de resultaten in een portal laten zien? Dan heb je niets aan subsummaries, die werken voor lay-outs, niet voor portalen.

 

Wat je vraagt is niet onmogelijk, maar dan moet je wel zorgen dat er een gegeven is wat uniek is voor een groep regels.

Zal even kijken of ik deze routine voor je kan isoleren

 

Ik maak zelf ook maandelijks facturen voor onze telefoonklanten, maar daarvoor maak ik aparte verzamelregels via een script.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...