Ik ben bezig met een filemaker oplossing te maken als administratie pakket. Nou moet ik belkosten weergeven en ben ik op zoek naar een oplossing voor mij filter probleem. Om het probleem uit te leggen zal ik een voorbeeld geven.
naam, inkoop, verkoop, verkeersklasse, type,
henk, €1,34, €1,18, Internationaal, sms,
jan, €1,12, €2,24, Internationaal, bellen,
henk, €3,28, €6,28, binnenland, bellen,
henk, €2,18, €5,18, binnenland, Bellen,
henk, €4,18, €12,20, binnenland, bellen,
Jan, €2,24, €3,36, Internationaal, Bellen,
Dit is een voorbeeld van hoe mijn gegevens eruit zien. Nou wil ik de kosten van inkoop en verkoop met een simpele berekening bij elkaar optellen en wil ik dit onderscheiden op de verkeersklasse en de type. Het resultaat dat ik wil hebben is als volgt:
Henk €1,34 €1,18 internationaal sms
Henk €9,64 €23,66 binnenland bellen
Jan €3,36 €5,60 internationaal bellen
Ik heb veel dingen geprobeerd van portalen tot query's op de database. Ik ben ten einde raad en hoop dat iemand hier raad weet.
Question
JoostSPeetjens
Hallo allen,
Ik ben bezig met een filemaker oplossing te maken als administratie pakket. Nou moet ik belkosten weergeven en ben ik op zoek naar een oplossing voor mij filter probleem. Om het probleem uit te leggen zal ik een voorbeeld geven.
naam, inkoop, verkoop, verkeersklasse, type,
henk, €1,34, €1,18, Internationaal, sms,
jan, €1,12, €2,24, Internationaal, bellen,
henk, €3,28, €6,28, binnenland, bellen,
henk, €2,18, €5,18, binnenland, Bellen,
henk, €4,18, €12,20, binnenland, bellen,
Jan, €2,24, €3,36, Internationaal, Bellen,
Dit is een voorbeeld van hoe mijn gegevens eruit zien. Nou wil ik de kosten van inkoop en verkoop met een simpele berekening bij elkaar optellen en wil ik dit onderscheiden op de verkeersklasse en de type. Het resultaat dat ik wil hebben is als volgt:
Henk €1,34 €1,18 internationaal sms
Henk €9,64 €23,66 binnenland bellen
Jan €3,36 €5,60 internationaal bellen
Ik heb veel dingen geprobeerd van portalen tot query's op de database. Ik ben ten einde raad en hoop dat iemand hier raad weet.
Met vriendelijk groet,
Joost
4 answers to this question
Recommended Posts