Ga naar inhoud
  • 0

volledig pad van een niet fmp-bestandje


VWin

Vraag

Hallo,

 

ik wens een extern (niet fmp) bestandje - bv; een pdf- of txt-bestand, dat niet persé steeds dezelfde naam zal hebben of zich op dezelfde plaats zal bevinden- als een bijlage van een email te versturen.

 

hoe bekom ik op een vlotte manier het volledige bestandspad zodat ik de bijlage via de emailscript en een variabele kan versturen ?

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waar mag FileMaker van uitgaan? Je zegt dat de naam noch de locatie van het bestand steeds dezelfde zal zijn. Hoe is dan om te beginnen (voor jou) duidelijk om welk bestand het gaat? WIl je het eerst aanwijzen o.i.d. dan zou je het ook in een container kunnen slepen, middels fm de naam opvragen, het dan naar een vaste locatie exporteren en als bijlage voor je email definiëren.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop(te) via het uitnodigen tot het selecteren van de bewuste file en via "bestand invoegen" een volledig bestandspad te krijgen en niet enkel de naam van de file ....

 

Indien ik de gebruiker enkel laat (of verplicht te) zoeken in een voorafbepaalde map waarin het te vinden dokument zich zeker zal bevinden is

het inderdaad niet moeilijk om de al zo gevonden benaming alsnog te koppeleln aan een grotendeels op voorhand ingevuld bestandspad ...

 

Maar ik wil de gebruiker dus de mogelijkheid geven het bewuste dokument "overal" te gaan halen ...

Link naar reactie
  • 0

Maak een containerveld en een berekeningsveld van het type tekst GetAsText(containerveld). Maak een script wat een bestand importeert in het containerveld. Draai het script, importeer het bestand en je krijgt het pad.

Zie voorbeeld.

Je kan de container globaal maken, dan valt deze terug leeg bij afsluiten onder server. Of de container leeg maken als je het pad in een variabele hebt gevangen.

Peer.

Voorbeeld.fmp12

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...