Jump to content
  • 0

gegevens is een veld opsplitsen

Gerard Exis

Question

Posted

Beste mensen,

heb weer een probleem. :?

ik wil de stortingen van de koerier controleren aan de hand van het overzicht wat ik automatisch van hen krijg.

Op zich niet moeilijk, jaja zelfs voor mij niet moeilijk :mrgreen:

Elke AWB (vrachtbriefnummer) is gekoppeld aan een zending, dus aan een factuur, dus appel eitje, maar het komt regelmatig voor dat 1 zending 2 facturen bevat, dus dan staat in het overzicht in plaats van 1 factuurnummer daar 2 factuurnummers ingevuld.

Hoe kan ik deze opsplitsen? Het gaat altijd om hetzelfde aantal tekens (7 per factuurnummer), in het veld van het overzicht staat dus 7 tekens een komma en weer 7 tekens. Hoe kan deze omzetten naar 2 enkele factuurnummers ?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Vervang de komma's door een enterteken. Nu staan de nummers onder elkaar. Met valuecount vind je hoeveel nummers er zijn. Met een loop $n=valuecount(LijstMetNummer) doe je iets in een script.

Exit loop if let ($i=$i+1;$i) > $n

Bij elke loop pak je getvalue ( LijstMetNummers ; $i )

• 0
Posted

Dank je wel voor je uitleg, ik denk dat dit echter nog iets te moeilijk is voor mij :oops:

Ik heb gisteravond een beetje zitten proberen en testen met de scripts en ik heb het zowaar voor elkaar gekregen om het eerste en tweede factuurnummer naar een apart veld te kopieren, dus ben al een stap verder (hoop ik).

Nu moet ik zien te realiseren dat die script alleen maar start indien er in dat veld 15 tekens voorkomt.

• 0
Posted

Of maak een herhalend veld voor de factuurnummers, wat de overzichtelijkheid ten goede kan doen komen. Denk dat je idd iets moet scripten voor de opsplitsing van de strings met factuurnummers naar afzonderlijke veldherhalingen.

Niet moeilijk hoor. :-)

• 0
Posted

Dank je wel voor je reactie.

Het opsplitsen heb ik voor elkaar, het tweede factuurnummer wordt in een nieuw record apart aangemaakt, dus het blijft inderdaad overzichtelijk. Waar ik nog niet uit ben is het maken van een script waarmee ik de script kan laten starten indien het betreffende veld 15 tekens bevat. :cry: