Ga naar inhoud
  • 0

gegevens is een veld opsplitsen


Gerard Exis

Vraag

Beste mensen,

 

heb weer een probleem. :?

 

ik wil de stortingen van de koerier controleren aan de hand van het overzicht wat ik automatisch van hen krijg.

Op zich niet moeilijk, jaja zelfs voor mij niet moeilijk :mrgreen:

Elke AWB (vrachtbriefnummer) is gekoppeld aan een zending, dus aan een factuur, dus appel eitje, maar het komt regelmatig voor dat 1 zending 2 facturen bevat, dus dan staat in het overzicht in plaats van 1 factuurnummer daar 2 factuurnummers ingevuld.

Hoe kan ik deze opsplitsen? Het gaat altijd om hetzelfde aantal tekens (7 per factuurnummer), in het veld van het overzicht staat dus 7 tekens een komma en weer 7 tekens. Hoe kan deze omzetten naar 2 enkele factuurnummers ?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vervang de komma's door een enterteken. Nu staan de nummers onder elkaar. Met valuecount vind je hoeveel nummers er zijn. Met een loop $n=valuecount(LijstMetNummer) doe je iets in een script.

 

Exit loop if let ($i=$i+1;$i) > $n

 

Bij elke loop pak je getvalue ( LijstMetNummers ; $i )

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor je uitleg, ik denk dat dit echter nog iets te moeilijk is voor mij :oops:

Ik heb gisteravond een beetje zitten proberen en testen met de scripts en ik heb het zowaar voor elkaar gekregen om het eerste en tweede factuurnummer naar een apart veld te kopieren, dus ben al een stap verder (hoop ik).

Nu moet ik zien te realiseren dat die script alleen maar start indien er in dat veld 15 tekens voorkomt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...