Ga naar inhoud
  • 0

PDF thumbnail niet zichtbaar vanop windows server


rutgerm

Vraag

Is er een verklaring waarom ik vanop mac en windows een preview krijg van een pdf, opgeslagen in een niet-interactieve container als de database gehost wordt op OSX.  Databases gehost op Windows Server 2016 geven deze preview niet aan een windows client, wel aan een mac client.  De windows client krijgt enkel het pdf logo te zien met bestandsnaam.  Valt dit op te lossen?

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

dag Menno,

Die thread was ik al tegengekomen maar mijn case is anders, het probleem stelt zicht met windows clients niet met mac clients.

Het zijn ook geen interactieve containers maar standaard containers voor jpeg, als je hier een pdf in plaatst zie je een thumbnail van de eerste pagina van de pdf op een mac.  Onder windows wordt die thumbnail blijkbaar niet gegenereerd, is dit iets onders windows wat ik over het hoofd zie?

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, je ziet denk ik niks over het hoofd, thumbnails van PDF's genereren bij het plaatsen/importeren van een PDF in een containerveld werkt alleen maar op MacOS. Interactieve containers gaat veel beter, die werken over en weer prima. Daar heb je echter niks aan als je alleen de eerste pagina wilt kunnen zien.

Je kan de PDF-thumbnails die op een Mac zijn gegenereerd wél op windows zien. PDF's die op windows in een container zijn geplaatst zullen geen thumbnail hebben en die zal ook niet automagisch worden getoond op een mac. Je kan misschien op een Mac de PDF exporteren en meteen opnieuw importeren om het maken van de thumbnail te forceren.

Het heeft voor zover ik het heb kunnen vaststellen niks te maken met welk server-platform (Mac of Win) je gebruikt.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ondervind hetzelfde fenomeen als Rutgerm.

Onder windows wel preview van een pdf in een niet-interactieve container ... op voorwaarde dat de host OSX is ...

Plaats je de file op de Filemaker Amazon Cloud dan krijg je onder windows een icoon ... op mac wel ok ...

Terug naar OSX als host: onder windows perfecte preview ... (niet interactief)

Met BaseElements en Amazon Cloud werkt het ook enkel onder mac ... windows is ook daar een icoon ...

hmm ... vermoedelijk niet direct op te lossen ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...