hans erik Posted May 26, 2020 Share Posted May 26, 2020 Goed filmpje op Youtube van Richard Carlton: https://www.youtube.com/watch?v=kRDXfpMrjvM&feature=youtu.be Alles wat je over FM19 wilde weten maar wat je niet durfde te vragen... Quote Link to comment
0 menno Posted May 26, 2020 Share Posted May 26, 2020 Normaal gesproken zou ik het volgende in Tips & Tricks plaatsen, maar omdat dit echt alleen maar werkt in FM19 zet ik hier neer. Deze feature is niet door Claris gedocumenteerd en is per toeval ontdekt door mijn oud collega @Jos Hofman Het is een shortcut/sneltoets die in lay-out modus kan worden gebruikt. MacOS: command-option-k Windows: control-alt-k Met deze shortcut verschijnt er een zoekbalk à la Spotlight op de mac. In de zoekbalk staat de tekst "Open quickly"/"Snel openen" en daar kan je dan de (gedeeltelijke) lay-outnaam opgeven die je zoekt. Vervolgens click je op de gewenste lay-outnaam. Dit is vooral op Windows erg handig, want daar is nu in versie 19 nog steeds die oude bug ** aanwezig. ** Het lukt op Windows niet om via de lay-outlijst links bovenin, naar een lay-out te gaan met een nummer >255. Je komt via die weg nog steeds op de laatste lay-out terecht. Het enige alternatief tot nu toe was scrollen of via lay-outbeheer een nieuw venster opnenen Quote Link to comment
0 andries Posted May 26, 2020 Share Posted May 26, 2020 (edited) nice met dank aan @Jos Hofman en @menno om dit te delen ! Edited May 26, 2020 by andries Quote Link to comment
0 hans erik Posted June 23, 2020 Author Share Posted June 23, 2020 Vandaag het webinar van Todd Geist over Javascript Integration gevolgd. Weinig echte nieuwe dingen, maar toch wat wijzer geworden. De Javascript functie die in de plaats komt van de callback blijkt onderdeel te zijn van een Javascript object dat onderdeel is van de Webviewer. Maar je ziet er niks van, het laadt kennelijk geheel op de achtergrond, onzichtbaar. Ook de execute data API functie is een interessant beestje: volgens mij is het een soort ‘json-equivalent’ van executeSQL, alleen werkt het natuurlijk niet context onafhankelijk. Quote Link to comment
Question
hans erik
Goed filmpje op Youtube van Richard Carlton:
Alles wat je over FM19 wilde weten maar wat je niet durfde te vragen...
3 answers to this question
Recommended Posts