Jump to content
  • 0

Databases niet zichtbaar / niet beschikbaar


bigbadwolf

Question

Ik heb een nieuwe server ingericht, dat is op zich niet zo bijzonder.

Volgens de instellingen zou alles moeten draaien, maar als ik naar de home page van WebDirect ga zie ik niet de databases die beschikbaar zouden moeten zijn.
De database rechtstreeks openen geeft de foutmelding dat de database niet geopend is???

De server is voorzien van een ssl certificaat, maar ook op IP openen lukt niet.

Kreeg als tip om het intermediate certificaat ook te laden… alleen ben ik geen wizzard met dit soort certificaten en heb geen idee hoe ik kan achterhalen wat het intermediate certificaat zou moeten zijn.

Iemand nog suggesties, of wie kan mij vertellen hoe ik het intermediate certificaat kan herkennen (in ieder geval niet aan de naam).

Link to comment

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Probeer deze:

Wanneer de bestanden accounts bevatten zonder password en de fmsadmin setting SECUREFILESONLY = true

dan kun je die bestanden niet openen. (ik geloof zelfs dat je ze niet ziet)

Je kunt dit oplossen door (tijdelijk) de waarde op false te zetten: fmsadmin SET SECUREFILESONLY=false

Het beste is natuurlijk om ieder account van een password te voorzien.

 

Link to comment
  • 0

In beginsel heb ik geen databases zonder wachtwoorden. Volgens mij weigert de server ze zelfs te openen als deze optie aan staat.
Eerlijk gezegd is het niet zichtbaar zijn het minste probleem. Het feit dat hij moppert dat de database niet beschikbaar is stoort mij nog meer. De database staat gewoon op met alle opties die nodig zijn om via WebDirect te kunnen openen. De letterlijke tekst is ook ‘Database not available’.

Link to comment
  • 0

Jij koopt jouw certificaten toch ook bij Xolphin? Dan heb je in de bundel als het goed is ook het intermediate certificaat ontvangen. Deze moet je tegelijk met het certificaat en de key importeren. Zie de screenshot voor het im.certificaat (is voor alle certificaten van Xolphin hetzelfde).

Als je op ip al niet kan openen, dan is wellicht je firewall toch nog niet open.

Schermafbeelding 2020-08-10 om 16.34.04.png

Link to comment
  • 0

BTW: securefileonly op false zetten vind ik geen goed idee als je server van WAN beeikbaar is. Voor je het weet maak je iets ongewenst wereldwijd beschikbaar. Ik zou zelf ook nog het "Filteren van DB's" bij de clients aanzetten, want dat staat standaard uit en dan ziet iemand zonder rechten wél welke bestandsnamen er beschikbaar zijn.

Probeer anders even de server te bereiken met de AdminAPI: https://<fqdn_of_ipadres>/fmi/admin/apidoc/ Dan weet je of de firewall open is of niet (je kan de adminAPI namelijk niet uitzetten)

Link to comment
  • 0

Menno dank… ik ga het straks even proberen.

Overigens voor de duidelijheid… met openen op IP bedoelde ik het openen van de database via WebDirect. Gewoon vanuit FileMaker loopt alles prima.

Ben er ook geen voorstander van een database op het WAN zo open te zetten. Doe het zelfs niet als het voor intern gebruik is.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...