martindes Posted April 8, 2021 Posted April 8, 2021 Hoi allemaal Ik heb een Filemaker fotodatabase met meer dan 10.000 records. Deze foto's zijn allemaal opgeslagen in folders met subfolders en hebben een omvang van 200 Gb. Als ik echter in Filemaker een foto in een container toevoeg dan wordt die foto opgeslagen in een folder van FM zelf. Is er een mogelijkheid dat ik FM zo kan instellen dat er een verwijzing is naar de folder zodat ik niet tweemaal die 200Gb opslagruimte nodig heb? Met dank alvast voor de antwoorden Quote
0 bigbadwolf Posted April 8, 2021 Posted April 8, 2021 De werkwijze voor de container kun je niet wijzigen. Zo werkt het nu eenmaal in FileMaker. De database is een soort ‘doorgeefluik’. Waarom lees je niet gewoon de paden naar de foto’s uit? Dan heb je ze ook in de database, maar hoef je ze niet allemaal te importeren. Als je van alle foto’s een thumbnail wilt hebben kun je daarvoor ook een routine maken die een thumbnail inlees en vervolgens het origineel weer weggooit. Quote
0 Banach Posted April 8, 2021 Posted April 8, 2021 Of gebruik het aloude 'Alleen een verwijzing opslaan'. Zie b.v. https://fmhelp.filemaker.com/help/18/fmp/nl/#page/FMP_Help%2Finsert-picture.html%23 Quote
0 bigbadwolf Posted April 9, 2021 Posted April 9, 2021 Die gebruik ik al zolang niet meer dat ik ’m vergeten was… Quote
Question
martindes
Hoi allemaal
Ik heb een Filemaker fotodatabase met meer dan 10.000 records.
Deze foto's zijn allemaal opgeslagen in folders met subfolders en hebben een omvang van 200 Gb.
Als ik echter in Filemaker een foto in een container toevoeg dan wordt die foto opgeslagen in een folder van FM zelf.
Is er een mogelijkheid dat ik FM zo kan instellen dat er een verwijzing is naar de folder zodat ik niet tweemaal die 200Gb opslagruimte nodig heb?
Met dank alvast voor de antwoorden
3 answers to this question
Recommended Posts