Jump to content
  • 0

simpele range slider...

Tull05

Question

ik ben op zoek naar een simpele range slider, waarmee ik films en series kan "graden" van 0 tot 100.... Slide naar rechts en waar je stopt dat "getal" verschijnt in een veld en de gemiddelden van de verschillende sliders/velden geeft dan een overall score voor de film / series. Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken, maar kom in allerhande ingewikkelde javascript toestanden terecht.  Onder andere https://carafe.fm, wat er allemaal prachtig uitziet en denk ik ook prachtig is als je wat handiger bent dan ik... maar weet iemand toevallig van een wat simpeler javascriptje ergens dat ik in een webviewer kan plakken en dat dan na sliden het resultaat terug kan vinden in een getallen veld? Andersom lukt me inmiddels well.. Getal invullen en dan slider laten verschuiven. Hmmm..

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik denk dat je daarvoor inderdaad Javascript moet gebruiken. Carafe.fm is mooi maar vind ik wel complex.

Er zijn ook mogelijkheden om dit grotendeels met SVG en CSS af te handelen. Maar je ontkomt er niet aan om je in dat geval te verdiepen in de werking. Er hoeft maar een komma verkeerd te staan en je scherm is leeg...

• 0

Leuk idee!

Toch ook nog een advies om je iets meer te verdiepen in Carafe, dat toch bedoeld is om juist eenvoudig te zijn. Door het framework kan je heel snel implementeren, zonder voorafgaande javascript studie. Gewoon een kwestie van een webviewer benoemen en scripts koppelen. 

En passant open je een heel blik aan nieuwe opties.

• 0
Op 4-9-2023 om 19:43, Lutmers zei:

Kijk ff naar deze link... als je de drie 'vakken' van CodePen ziet als Filemaker velden.. dan kun je eenvoudig naar de onderdelen verwijzen en de html in een webviewer tonen.
https://codepen.io/ibaslogic/pen/abjgwVG

Ja, leuke benadering. Voor portabiliteit / snelheid van implementatie kan je wellicht i.p.v. velden lokale variabelen gebruiken die op de layout zelf gedeclareerd worden (door een Let in Hide condities, heel fijn dat dit kan). Je hoeft dan alleen nog maar de webviewer te copy/pasten.

Maar: hoe krijg je de geselecteerde waarde terug?