Donamd Posted September 25, 2023 Posted September 25, 2023 Kan ik vanuit Layout A gegevens uit een gerelateerde tabel B kopiëren naar een een andere gerelateerde tabel C, zonder van layout te wisselen. In bijlage heb ik de situatie nog even grafisch uitgelegd Quote
0 bigbadwolf Posted October 2, 2023 Posted October 2, 2023 Met een loop zou het moeten kunnen, als je via de relaties A-C tenminste records mag/kunt aanmaken. Maar… waarom zou je niet van lay-out willen wisselen? Desnoods met een (verborgen) nieuw venster? Quote
0 Marsau Posted October 2, 2023 Posted October 2, 2023 Uiteraard heb je toegang tot de gerelateerde gegevens, (ik vraag me af of er überhaupt een grens is aan de diepte waarin je door kunt vragen in gerelateerde tabellen) - maar je informatie is te summier om een echt antwoord te geven. Zijn de records in C bestaand of niet? Als het niet om dezelfde primary keys gaat tussen A-B en A-C, wat wil je dan? Als niet om 1:1 relaties gaat, wat wil je dan? Quote
0 Lutmers Posted January 25, 2024 Posted January 25, 2024 Donamd, heb je al een oplossing. Meest eenvoudige manier en ik denk ook meest solide is met een export script en een venster in de achtergrond: 1. Ga naar gerelateerde records B (open in nieuw window met afmeting 10 x 10 en positionering -1000 -1000) 2. Zet $pad naar TEMP file 3. Export records naar $pad 4. Ga naar layout C 5. Import records van $pad. 6. Sluit venster... Klaar Quote
Question
Donamd
Kan ik vanuit Layout A gegevens uit een gerelateerde tabel B kopiëren naar een een andere gerelateerde tabel C, zonder van layout te wisselen.
In bijlage heb ik de situatie nog even grafisch uitgelegd
3 answers to this question
Recommended Posts