Jump to content

Apple "policy" bij klanten die FileMaker Go professioneel willen gebruiken


Recommended Posts

Volgende situatie:

  • FileMaker Go oplossing die via MDM software wordt gedeployed op een tiental iPads van werknemers. Dit gebeurd via de runtime binding van FileMaker Go via XCode, waardoor de oplossing een iOS applicatie is.
  • Hiervoor is een "In House" development certificaat nodig. Een andere oplossing werkt niet. Dus ik wordt als betalende Apple developer in het team van mijn klant zijn subscription opgenomen, en de klant heeft dan het recht om "in house" te deployen.
  • Apple heeft na bijna 10 jaar beslist om de jaarlijks 300 euro kostende subscription van mijn klant niet te vernieuwen. De aangegeven absurde reden is dat mijn klant minder dan 100 werknemers heeft.

Het rare van deze beslissing is, dat Apple eigenlijk geen alternatief biedt. Ze hebben blijkbaar niet door dat ze hiermee hun eigen klanten terroriseren, en het product van hun dochter firma Claris boycotten. Noem het geen terrorisme misschien, maar het is zeker discriminatie gebaseerd op het aantal werknemers. Na verschillende gesprekken lijken de contactpersonen bij Apple nog steeds niet voor rede vatbaar.

Ik kan moeilijk geloven dat Apple zich zo gedraagt naar haar trouwe en betalende klanten. Dat je zekere producten niet aanbiedt aan een markt die er niet geïnteresseerd in is, kan ik snappen, maar een bestaande klant de laan uitsturen is domme arrogantie.

Ik denk dat mijn klant nu gedwongen wordt om Apple aan te klagen en een schadevergoeding te eisen. Er moet niet alleen een andere software oplossing gezocht worden, wat niet gemakkelijk zal zijn, dit zal ook een pak geld gaan kosten om opnieuw te ontwikkelen.

 

Link to comment

Ik ben zo'n onozelaar die blijft geloven in de fundamentele goedheid van mensen. Ik denk dat niet zozeer met machtsmisbruik te maken heeft, maar met mensen binnen het bedrijf die opgeleid worden om regels te volgen, zonder na te denken.

Er is natuurlijk een analogie naar functionarissen in een totalitaire staat, maar ik geloof eigenlijk niet dat die contactpersonen bij Apple echt de klanten willen een kleurpotlood afdraaien, ze denken gewoon niet genoeg na, of het zijn broekschijters die de regels van het bedrijf niet durven in vraag stellen.

Link to comment
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...