jw Posted January 24 Share Posted January 24 Hi, ik krijg de Web Publishing Engin ( WPE ) niet gestart op de FMS versie 19.3.3 onder Windows. ( Voorheen heeft het een tijdje wel gewerkt ) Als ik Filemaker Server stop en opnieuw weer start, dan gaat de WPE naar running en Filemaker WebDirect staat wel aan. Maar ... Maar ik kan er geen database via de webbrowser op openen en even later gaat de WPE ook vanzelf weer naar Unavailable in de FMS-console. Heeft iemand een idee? Kennelijk controleert de FM-console iets omdat die de functie even later zelf weer uit zet. Quote Link to comment
0 Banach Posted January 24 Share Posted January 24 Kijk in de logs wat het probleem is. Quote Link to comment
0 jw Posted January 24 Author Share Posted January 24 raar is dat er wel een wpe-log is, maar die wordt niet gevuld. Ik wil deze dan weg doen, maar dat kan niet omdat java.exe deze vast houdt. En er zijn geen taken in de taakmanager. Wat denk je? FMS stil leggen, dan de server herstarten. Zou dat helpen? Quote Link to comment
0 Marsau Posted January 24 Share Posted January 24 Check de Java-installatie. Bij versie 19 is het soms nodig om een Java development kit te (her) installeren. https://www.oracle.com/java/technologies/downloads/ SSL kan ook kritisch zijn. Volgens mij start de wpe ook niet zonder geldig certificaat. Quote Link to comment
0 Banach Posted January 25 Share Posted January 25 7 hours ago, Marsau said: Volgens mij start de wpe ook niet zonder geldig certificaat. De WPE werkt prima met alleen het standaard Claris SSL certificaat. Maar download en installeer je licentiecertificaat eens opnieuw. Quote Link to comment
0 jw Posted January 25 Author Share Posted January 25 dank, ik ga er mee aan de slag Quote Link to comment
Question
jw
Hi,
ik krijg de Web Publishing Engin ( WPE ) niet gestart op de FMS versie 19.3.3 onder Windows. ( Voorheen heeft het een tijdje wel gewerkt )
Als ik Filemaker Server stop en opnieuw weer start, dan gaat de WPE naar running en Filemaker WebDirect staat wel aan. Maar ...
Maar ik kan er geen database via de webbrowser op openen en even later gaat de WPE ook vanzelf weer naar Unavailable in de FMS-console.
Heeft iemand een idee? Kennelijk controleert de FM-console iets omdat die de functie even later zelf weer uit zet.
5 answers to this question
Recommended Posts