Ga naar inhoud

Importeren via Excel-bestand


Aanbevolen berichten

Als ik in Filemaker records importeer via een excel-bestand, dan worden er zo'n 300 lege records bij gezet. Die kan ik natuurlijk vervolgens weer wissen, maar dat is omslachtig.

Wrschl heb ik een importeer-instelling niet goed staan.

Kan iemand mij helpen?

 

Link naar reactie

Vrees dat je dat probleem niet zo eenvoudig opgelost krijgt… het ligt namelijk aan je Excel-bestand.

FileMaker denkt dat die 300 regels ook data bevatten omdat ze ‘actief’ zijn vanuit Excel. Kennelijk heeft er ooit data gestaan…

Ligt dus niet aan je import… want die doet niets anders dan de ‘actieve’ regels uit je Excel-bestand importeren.

Link naar reactie

Er zijn verschillende manieren om dit probleem op te lossen:

1. Open het Excel-bestand en selecteer de rijen. Kopieer deze rijen en plak ze vervolgens in een nieuwe werkblad of maak een nieuw Excel-bestand aan met de gekopieerde gegevens.

2. Pas het importscript aan, zodat het na het importeren van het Excel-bestand de lege records detecteert en verwijdert. Dit is vaak de meest gebruikte optie.

3. Als je een Mac-gebruiker bent, kun je een AppleScript schrijven om de lege rijen in het Excel-bestand te verwijderen voordat je het importeert.

Link naar reactie

Excel importeert alle rijen in het betreffende werkblad. Je zou ze eerst kunnen verwijderen.

Ik ga voor optie 2 van @mykarizma :-)

Je zou een standaardscriptje kunnen maken dat lege records verwijdert en eventuele volgnummering corrigeert. 

je zou een importscriptje kunnen waarin de import is gedefinieerd en het opruimen direct daaropvolgend wordt uitgevoerd.

Link naar reactie

Bedankt voor je excelbestand.
Ik heb onderaan een aantal lege regels verwijderd en weer bewaard als Excel. Het bestand openen in FM gaat daarna probleemloos, 55 records.

Ook importeren in een bestaande database levert 55 records op.

Lege regels van Excel worden dus niet meegenomen bij openen of importeren in FM

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...