Jump to content
  • 0

printprobleem

bartje

Question

20 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Even aan het googelen geweest. Je vraag komt daar een paar keer terug, maar nergens een antwoord.

De minst nutteloze link leek me http://www.ragtime.de/ForumArchive/157/15740.html

De pagina laadde niet goed, maar als je javscript afzet laadt hij niet door, en krijg je de tekst versie.

There is a problem with QuickDraw printing if a picture has too many pixels *in horizontal* direction.

Possible way to work around this problem: Use Ghostccript (for producing PDF I mentioned some scripts doing that on a Mac earlier in this list, for printing, it will only work with the OS X version if you install GimpPrint and Ghostscript)

• 0

het werkt al jaar en dag perfect. De problemen zijn begonnen toen ik mijn HD opnieuw geinitialiseerd heb en alles opnieuw heb geinstalleerd.

Ik heb de driver recht van de site van dymo gehaald zodat ik veronderstel dat het de meest recente is. Trouwens, als dat het probleem zou zijn verwacht ik dat het een algemeen probleem zou zijn met de dymo-afdrukken.

• 0
waarom gebeurt zoiets toch altijd bij mij :cry:

Wil je echt dat ik daar op antwoord?

Trouwens, het gebeurt niet alleen bij jou: dit is de oudste, en die kreeg al evenmin een zinvol antwoord (sinds medio 2003, ja DRIE):

Hello

I can't get a print from a file because it says errror -9705. Does anyone know what that means.

Ik blijf er bij dat je met een defect systeem zit.

• 0

Bart, 3 zaken die je zeker even moet nagaan:

- maak een nieuwe user aan, log in als die user en kijk na of je het probleem hebt. Daaruit kan je al 1 en ander concluderen.

- ik weet niet of de DYMO site een CUPS printer aanbiedt, als dat niet zo is, kan je de DYMO ook via deze printer bibliotheek aansturen. Doe "Add" in je Printer Setup Utility met de option (alt) toets ingedrukt, dan krijg je een "Advanced" menuutje met meer keuzes.

- maak een nieuwe FileMaker file, en probeer zo eens.

combineer ook de eerste tip met de 3de.

• 0

Een fout systeem lijkt mij uitgesloten. De applicatie draait onder FM 6.

Wat erg merkwaardig is : binnen dezelfde layout heb ik twee printknoppen die moeten printen onder de DYMO.

De ene geeft dus altijd de foutmelding, terwijl de andere zonder problemen zijn werk doet.

het zit dus duidelijk fout in die ene knop en het daaraan verbonden script. Moest het het systeem zijn, dan lijkt het mij logisch dat ook de andere knop dezelfde fout zou geven.

• 0
Wat erg merkwaardig is : binnen dezelfde layout heb ik twee printknoppen die moeten printen onder de DYMO.

De ene geeft dus altijd de foutmelding, terwijl de andere zonder problemen zijn werk doet.

het zit dus duidelijk fout in die ene knop en het daaraan verbonden script. Moest het het systeem zijn, dan lijkt het mij logisch dat ook de andere knop dezelfde fout zou geven.

Hier kom je nu toch wel laat mee voor de pinnen! Twee scripts, het ene werkt wel en het andere niet. Je hebt ons dus wel het verkeerde bos ingestuurd :evil: .

Dus: kan je die scripts voorleggen?

• 0
je hebt ons dus wel het verkeerde bos ingestuurd

Sorry, maar ik dacht er wat laat aan. Het tweede script wordt niet zoveel gebruikt. Het andere bijna dagelijks. Het zijn beide zeer simpele scripts.

Het kapotte :

nieuw dossieretiket

ga naar layout ("dossieretiket")

printerinstelling (herstellen, geen dialoogvenster)

afdrukken (zonder dialoogvenster)

ga naar layout (originele layout)

De goede

nieuw archiefetiket

ga naar layout ("archiefetiket")

printerinstelling (herstellen, geen dialoogvenster)

afdrukken (zonder dialoogvenster)

ga naar layout (originele layout)

• 0

Het zit dus waarschijnlijk in de printinstelling. Isoleer die uit het goede script door het script te dupliceren en alle overige scriptstappen te deleten. Noem dit scriptje "Dymo Printinstelling" of zoiets.

Roep dit nieuwe script dan op vanuit de twee andere, waar je de printinstellingen eerst verwijderd hebt.

Wat gebeurt er nu?

We zijn "raastig kerjeus".

...

Als dit niet helpt: vervang de scriptstap die naar de label-layout gaat voorlopig door de andere. Als dat de zaak oplost, dan zit je met een corrupte layout. Verwijder die dan en maak een nieuwe from scratch.

• 0

probleem opgelost : ik heb eerst geprobeerd om via de betreffende layout een gewone printopdracht, dus zonder script, uit te voeren. Probleem bleef.

Daarna eens één voor één de velden verwijderd en gekeken of er dan iets gebeurde. Bij het verwijderen van het derde veld (datum aanmaak file) was het prijs. Zonder dit veld, werkte het dus wel.

Nu nog even kijken hoe ik het probleem van het kapotte veld oplos.

• 0

Het is weer zover. Zelfde foutmelding maar dit keer met een ander veld.

Vervang het probleemveld door een nieuw: maak een mirror-veld dat je vult met Replace by Calculation. Delete daarna het probleemveld en vervang het overal door het nieuwe.

Hoe doe ik dit precies ?

Alvast dank.

• 0
Vervang het probleemveld door een nieuw: maak een mirror-veld dat je vult met Replace by Calculation. Delete daarna het probleemveld en vervang het overal door het nieuwe.

Hoe doe ik dit precies ?

Een nieuw veld aanmaken zal je wel weten hoe dat moet.

Replace doe je via Command = of CTRL =

Velden weggooien doe je via Define Fields

Het probleemveld vervangen door het nieuwe doe je door in de Define Fields alle velden te overlopen en te kijken waar er ergens een berekening of lookup gebruik maakt van het "beschadigde" veld. Dat vervang je dan door het nieuwe.