Jump to content
  • 0

Wachtwoord niet te achterhalen

pjotter

Question

Ik heb in filemaker 7 een bestand wat met wachtwoorden is afgeschermd. Wat ik nu zoek is een mogelijkheid om het beheerders wachtwoord (volledige toegang) absoluut veilig te stellen. Nu is het mogelijk om met programma's te achterhalen wat het wachtwoord is van de verschillende gebruikers. Is het dus mogelijk om dit te voorkomen?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Wat Rony schrijft is (uiteraard) correct, maar het is niet zo erg als het er uit ziet.

- je kan je bestand op een FileMaker Server zetten, dan kan die "password recovery tool" er niet bij.

- een developer versie van FileMaker kan het hoofdpasswoord definitief verwijderen, en zo de volledige toegang tot het bestand definitief blokkeren. Natuurlijk maak je eerst een kopie voor jezelf...

• 0

De server oplossing kan helaas niet dus ben ik benieuwd naar de tweede mogelijkheid?. Met de developer versie bedoel je dan dat het een runtime versie is gemaakt door de developer versie? Of kun je met de developer versie op een bepaalde manier dan meer dan de gewone? (ik ben verder niet ereg bekent met het verschil tussen de develeper en de gewone)

• 0
Of kun je met de developer versie op een bepaalde manier dan meer dan de gewone? (ik ben verder niet ereg bekent met het verschil tussen de develeper en de gewone)

Daar kan inderdaad meer mee.

Je kan er bvb de volledige functionaliteit "defineer velden" mee uithalen, help-scripts inbouwen, about-box maken, scriptmaker hernoemen, kioskmode activeren ...